اجتماعیاخبار روزاستانهااقتصادیسیاسیکرمانشاه

هدف گذاری امسال کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری استان است

استاندارکرمانشاه؛

اقتصادناب_استاندار کرمانشاه گفت: برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در سال جاری هدف گذاری کرده ایم.

به گزارش اقتصادناب هوشنگ بازونداستاندار کرمانشاه، عصر(۲۸ اردیبهشت) در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، با بیان اینکه سند اشتغال سه ساله استان در دست تدوین است، اظهار کرد: برش یکساله این سند ظرف ۱۰ روز آینده تهیه خواهد شد که مشخص می کند امسال چه میزان اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

بازوند با بیان اینکه برش سالهای دوم و سوم این سند نیز احتمالا نیمه دوم امسال آماده می شود، افزود: این سند مشخص می کند به ازای کاهش هر درصد نرخ بیکاری استان چه میزان شغل باید ایجاد شود و به چه میزان سرمایه گذاری نیاز است.

وی با بیان اینکه برنامه امسال استان کاهش سه درصدی نرخ بیکاری است، گفت: همه مدیران باید برای تحقق این هدف گذاری تلاش کنند.

بازوند با بیان اینکه بانکها باید حمایت جدی از ایجاد اشتغال در استان داشته باشند، گفت: انتظار داریم همانگونه که بانکها در بحث زلزله پای کار بودند، در بحث ایجاد اشتغال نیز به صورت جدی پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه بانکهای خصوصی استان باید سهم خود را در ایجاد اشتغال ایفا کنند، اظهار کرد: بانکهای خصوصی استان حدود ۲۰ درصد سپرده های مردم استان که معادل ۳۵۰۰ تا چهار هزار میلیارد تومان است را نزد خود نکهداری می کنند و قابل قبول نیست این سپرده ها را صرف برج سازی در تهران کرده و نقشی در اشتغال و رونق تولید استان داشته باشند.

استاندار کرمانشاه افزود: اگر بانکهای خصوصی در راستای اشتغالزایی و رونق تولید در استان گام برندارند، برخورد قانونی خواهیم داشت.

وی گفت: بانکهای دولتی هم باید در راستای ایجاد شاتغال و رونق تولید به وظایف خود عمل کنند.

بازوند ادامه داد: بانکها باید در رفع موانع سر راه تولید و ایجاد اشتغال پیش قدم باشند، نه اینکه خودشان مانع تراشی کنند.

بازوند عنوان کرد: یک برنامه هم دولت برای اشتغال امسال استان اعلام کرده که بر اساس آن باید ۴۶ هزار شغل ایجاد کنیم و اعتبار در نظر گرفته شده برای این میزان اشتغال ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده که البته شاید کافی نباشد، لذا باید سهم آورده متقاضیان را نیز به این منابع اضافه کنیم.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با ارائه گزارشی از روند پرداخت تسهیلات اشتغالزا در استان، گفت: تاکنون بیش از ۲۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با ۵۳۴۰ نفر اشتغال در استان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده با بیش از ۱۷ هزار اشتغال در سطح استان پرداخت شده است.

در این نشست گزارشی از سوی رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه ارائه و عنوان شد ظرف سه سال ۷۴ هزار شغل در بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا