اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

نیروهای تازه‌نفس صنعت بیمه معادلات بازار را تغییر خواهند داد

دکتر غلامرضا سلیمانی:

نیروهای تازه‌نفس صنعت بیمه معادلات بازار را تغییر خواهند داد
بیمه آسیا دوران میانسالی خود را سپری می‌کند و مدیران و کارکنان این شرکت باید با تکیه بر نوآوری و خلاقیت خون تازه ای در رگهای این شرکت جاری کنند.
به گزارش اقتصادناب از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس شرکت بیمه آسیا ضمن اعلام این مطلب افزود: تجربه بیش از نیم قرن مدیران شرکت بیمه آسیا می تواند علاوه بر ارتقای سطح کیفی این شرکت به بالابردن ضریب تجربه صنعت بیمه نیز کمک کند.
رئیس کل بیمه مرکزی با تقدیر از فعالیت های شرکت بیمه آسیا به فضای رقابتی بازار بیمه اشاره کرد و گفت: اگر شرکت‌های بیمه با سابقه خود را به ابزار نوین و فناوری‌های روز مجهز نکنند از قافله رقابت با شرکتهای بیمه تازه نفس جا می مانند، چرا که با ورود استارتاپ ها معادلات بازار بیمه تغییر خواهد کرد.
وی افزود: کسب رتبه های نخست برای شرکت‌های بیمه یک افتخار است اما حفظ این رتبه ها به توانی مضاعف نیاز دارد و همه ارکان شرکت باید برای حفظ موقعیت تلاش کنند.
رئیس شورای عالی بیمه، آینده صنعت بیمه را در گرو بهره گیری از نیروی انسانی جوان، توانمند و باانگیزه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه جوانان بسیاری برای توسعه صنعت بیمه، آستین همت بالا زده اند که بی توجهی به ظرفیت های آنان، زیان های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از حادثه سیل به عنوان یک فرصت ابراز وجود برای صنعت بیمه یاد کرد و گفت: پرداخت بیش از ۹۰ درصد خسارات سیل در مدت زمانی کوتاه نشانه اقتدار و توانمندی های منحصر به فرد صنعت بیمه به حساب می آید.
دکتر سلیمانی با ابراز خرسندی از نگاه مثبت دولت و مجلس برای پیگیری فرایند همگانی سازی بیمه حوادث در کشور از رشد احتمالی ۶۵ هزار میلیاردی پرتفوی صنعت بیمه در کشور خبر داد و گفت: باید با برنامه ریزی دقیق، منظم و فنی در مسیری حرکت کنیم که رشته های زیان ده نظیر شخص ثالث و درمان با عملیات مالی حرفه ای و سپرده گذاری مناسب ضریب خسارت آنها به کمتر از صد درصد و سوددهی برسند.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت کاهش تصدی‌گری نهاد ناظر از سندیکای بیمه گران، انجمن های حرفه ای و نهادهای مرتبط دیگر خواست تا در بخش هایی از مأموریت های بیمه مرکزی کمک کنند.
وی از نمایندگان و کارگزاران به عنوان شبکه ارزش آفرین صنعت بیمه یاد کرد و گفت: ظرفیت های ناشناخته و دست نخورده ای در صنعت بیمه وجود دارد که شبکه فروش با تمرکز بر آن ها می تواند تحولی عظیم را در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور رقم بزند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت تمامی ارکان صنعت بیمه و جلب رضایت بیمه گذاران موقعیت این صنعت در اقتصاد کلان کشور بیش از پیش تقویت شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا