اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

نهاد نظارتی باید پذیرای ورشکستگی و یا حذف برخی شرکتهای بیمه باشد

در صورت ورود بازیگران جدید در فضای فعلی اقتصادی و جنگ قیمتی بیمه گران؛

اقتصادناب_مدیر عامل بیمه دی ضمن تاکید بر ضرورت تدوین سیاست مشخص برای ورود بازیگران جدید تصریح کرد: اگر قرار باشد، شرکتهای تازه تاسیس و بازیگران جدید به صنعت بیمه وارد شوند نهاد نظارتی باید پذیرای ورشکستگی و یا حذف برخی شرکتهای بیمه باشد به عبارتی باید این انتظار را داشت که یکسری شرکتها روندی را طی کنند که بر اثر جنگ قیمتی و سهم بازار دچار ورشکستگی شوند.

به گزارش اقتصادناب محمد رضا کشاورز، مدیر عامل بیمه دی، در پاسخ به ریسک نیوزدر خصوص ارزیابی ورود بازیگران جدید به بازار بیمه و ضرورت سیاست گذاری مشخص از سوی نهاد نظارتی گفت: اگر فضای اقتصاد کلان کشور روبه رشد باشد؛ قطعا ورود بازیگران جدید به بازار بیمه می تواند مثبت ارزیابی شود؛ اما در شرایط فعلی با وجود چالش های اقتصادی موجود، اضافه شدن شرکتهای بیمه جدید را مثبت ارزیابی نمی کنم.

وی افزود:در فضای صنعت بیمه رقابت قیمتی و به نوعی جنگ قیمتی برپاست و متاسفانه رقابت نه بر سر محصولات جدید و نوآورانه که بیشتر بر سر قیمت به وقوع پیوسته است و به جای افزایش کیک بیمه بر سر سهم بیشتر رقابت غیر فنی بر پا است.

مدیر عامل بیمه دی معتقد است، حتی شرکتهای جدید نیز محصولات قدیمی را بیشتر عرضه می کنند و غالبا از کیک فعلی بیمه سهم می برند که سبب رقابت قیمتی شده و عملا فاقد خدمت گذاری جدید و نواورانه به بیمه گذاران است.

کشاورز تصریح کرد: اگر هم قرار باشد که شرکتهای تازه تاسیس و بازیگران جدید به صنعت بیمه وارد شوند نهاد نظارتی باید پذیرای ورشکستگی و یا حذف برخی شرکتهای بیمه باشد به عبارتی باید این انتظار را داشت که یکسری شرکتها روندی را طی کنند که بر اثر جنگ قیمتی دچار ورشکستگی شوند.

به گفته وی در فضای اقتصاد کلان همه مولفه های رقابتی را باید بپذیریم و ممکن است رقابت تبعاتی هم داشته باشد و به نوعی شرکتهای بیمه باید پاسخگوی سهامدارانشان باشد و اگر در جائی عملکردشان مطابق موازین فنی نباشد و به لحاظ بنگاهداری نتایج قابل قبولی حاصل نکنند قاعدتا در مسیر ورشکستگی قرار می گیرند.

مدیر عامل بیمه دی اذعان داشت: باید تکلیف نحوه ورود بازیگران جدید به صنعت بیمه مشخص شود و در حال حاضر من سیاست مشخصی برای این کار نمی بینم.

منبع :ریسک نیوز

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا