اجتماعیاخبار روزاخبار مهماستانها

نقطه قوتی برای کشور و نظام در گرو استقلال کانون های وکلا

اقتصادناب_ وزیر دادگستری گفت: استقلال کانون وکلا و حفظ آن، نقطه قوتی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی به حساب می آید که باید در راستای عدالت طلبی و دست یابی به حقیقت به کار گرفته شود.

به گزارش اقتصادناب «سید علیرضا آوایی» شامگاه پنجشنبه در مراسم استقلال کانون وکلای کرمانشاه که در تالار بهمن دانشگاه آزاد برگزار شد، استقلال این کانون را برای کشور و نظام اسلامی ما گرانبها توصیف و خواستار حراست از آن شد.
وی با بیان اینکه کانون وکلا و دستگاه قضائی همانند بال های فرشته ای هستند که عدالت طبی را دنبال می کنند، افزود: هر قدر هماهنگی و اتحاد میان ۲ جریان بیشتر باشد نتایج بهتری نیز حاصل و عدالت به معنای واقعی آن معنا می شود.
آوایی همچنین به برخی مطالبات کانون وکلا از قضات دادگستری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این مطالبات و انتظارات، حفظ شان، جایگاه و منزلت آن ها بخصوص مقابل موکلشان است.
وزیر دادگستری تصریح کرد: از دیگر انتظارات جامعه وکلا گوش دادن قضات به لوایح دفاعی آن هاست که به گفته خودشان روزها و شب های زیادی برای تنظیم آن زحمت می کشند.
وی همچنین گوشزد محترمانه نواقص و اشتباهات آن ها به گونه ای که لطمه ای به جایگاهشان وارد نشود را از دیگر انتظارات وکلای دادگستری از قضات عنوان کرد.
آوایی در ادامه به انتظارات متقابل قضات دادگستری از وکلا نیز اشاره کرد و گفت: حفظ شان و جایگاه وکالت از سوی وکلا، درک سختی های کار قضاوت و حجم بالای پرونده ها و تنظیم لوایح دفاعی به شکل مستند و مستدل از جمله این انتظارات است.
وزیر دادگستری تصریح کرد: حجم بالای کاری بسیاری قضات به گونه ای که در یک نصف روز مجبور به رسیدگی به حدود ۱۷ پرونده هستند می طلبد تا وکلا آن ها را در احقاق حقوق مظلومان بیش از پیش یاری کنند.
وی در پایان تاکید کرد: امروز هم دولت، هم قوه قضائیه و هم مجلس بر اهمیت کار وکلا واقف و تمام تلاششان این است که بتوانند علاوه بر ارتقاء شان و منزلت آن ها، زمیته ای فراهم کنند تا با کمک این قشر فرهیخته عدالت به معنای واقعی آن در جامعه پیاده شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا