اخبار روزاخبار مهماستانهااقتصادیسمنانصنعت،معدن و تجارتویژهپول وسرمایه

معاون وزیر صنعت: واردات ۱۵۳۰ قلم کالا به کشور ممنوع شد

اقتصادناب/گروه استان‌ها ــ معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ممنوعیت واردات برخی کالاها به کشور گفت: امسال واردات یک‌هزار و ۵۳۰ قلم کالا به کشور ممنوع شده است.

به گزارش اقتصادناب از سمنان، فرشاد مقیمی پیش از ظهر امروز در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های محوری وزارت صنعت را ساخت و تولید بر اساس شعار سال عنوان کرد و اظهار داشت: صنایع استان می‌بایست توجهی جدی به موضوع بومی‌سازی و تولید داخلی و همچنین قطع وابستگی به خارج از کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه وزارت صمت از حضور سرمایه‌گذاران به‌صورت ویژه در عرصه قطع وابستگی به خارج از کشور حمایت خواهد کرد گفت: باید نمایشگاهی برای صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران برای به نمایش گذاشتن توان تولید داخل برپا شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ممنوعیت‌ واردات یک‌هزار و ۵۳۰ قلم کالا در سال گذشته اظهار داشت: با این ممنوعیت پنج میلیارد دلار بازار برای محصولات داخلی مشابه این کالاها در کشور ایجاد شد.

مقیمی با بیان اینکه روند ممنوعیت واردات برخی اقلام امسال نیز ادامه دارد افزود: امسال واردات یک‌هزار و ۵۳۰ قلم کالا به کشور ممنوع شده است.

وی با ابراز اینکه موضوع تأمین مواد اولیه در ۲ بخش تأمین مواد اولیه وارداتی و مواد اولیه داخلی موردتوجه قرارگرفته است گفت: بخش واردات نیاز به تأمین ارز دارد.

معاون وزارت صمت با اعلام تشکیل کمیته‌ای از سوی این وزارتخانه با حضور بانک مرکزی گفت: با توجه به جلساتی که هر هفته برای بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی و تخصیص ارز انجام می‌شود؛ نیاز است مشکلات ارزی واحد‌های صنعتی و تولیدی استان احصا و به این کمیته ارسال شود.

مقیمی عنوان کرد: در این وزارتخانه نیز کمیته‌ای مشترک با حضور مجموعه گمرک برای بررسی، رسیدگی و رفع موانع و مشکلات صاحبان صنایع این حوزه تشکیل‌ شده است.

وی بیان داشت: باید توجه ویژه‌ای از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به واحدهایی که در شرایط امروز به‌صورت مطلوب فعالیت می‌کنند، انجام شود تا مشکلات و موانع این واحدها که توسعه صادرات را در دستور خود قرار داده‌اند، برطرف شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به افزایش یک‌باره تقاضای برخی مواد پتروشیمی در کشور در سال گذشته از پنج میلیون تن تقاضا به ۱۰ میلیون تن گفت: اگر خروجی این مواد اولیه در خروجی کارخانه‌ها مشهود باشد مشکلی به‌همراه نخواهد داشت؛ اما کمبود تولیدات کارخانه علی‌رغم افزایش دریافت مواد اولیه مشکلاتی را به‌بار خواهد آورد که نیاز به بررسی جدی دارد.

مقیمی بر توجه واحدها به موضوع خوداظهاری برای تسهیل در امورات و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی تأکید کرد و گفت: با اجرای این مهم قطعاً از سهمیه مواد اولیه این واحدها کاسته نمی‌شود.

تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا