اقتصادیبانک و بورسبیمهویژهپیشخوان

مزایده واگذاری بیمه‌های البرز و اتکایی امین فردا برگزار می‌شود

مزایده واگذاری بیمه‌های البرز و اتکایی امین فردا برگزار می‌شود

مزایده بلوک‌های دولتی دو شرکت بیمه البرز و بیمه اتکایی امین فردا (دوشنبه) به ترتیب در بورس و فرابورس برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادناب ،مزایده بلوک ۱۷.۳۴درصدی سهام بیمه البرز شامل ۶۹۳ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۷۷ سهم فردا (دوشنبه، ۲۸ خردادماه)، توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

قیمت پایه این میزان سهام بیمه البرز قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۰۸۹ ریال کمتر نباشد و ارزش کل پایه آن ۷۵۵ میلیارد و ۴۰۳ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۱۵۳ ریال برای این واگذاری تعیین شده است.

همچنین مبلغ سپرده شرکت در مزایده بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام این شرکت بیمه‌ای ۲۲ میلیارد و ۶۶۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۶۰۵ ریال عنوان شده که خریدار باید ۳۰ درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد طی ۲۰ روز کاری پس از معامله بپردازد و بقیه را نیز در مدت ۴ سال به صورت اقساط شش ماهه پرداخت کند.

این گزارش می‌افزاید: بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام بیمه اتکایی امین نیز شامل ۲۸۵ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۸۷۲ سهم فردا در فرابورس عرضه خواهد شد. قیمت پایه این میزان سهام این شرکت بیمه‌ای نیز قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۲۵۴ریال کمتر نباشد، و ارزش کل پایه آن ۳۵۸ میلیارد و ۶۴۰میلیون و ۷۷هزار و ۴۸۸ ریال برای این واگذاری تعیین شده است.

همچنین مبلغ سپرده شرکت در مزایده بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام این شرکت بیمه‌ای در حالی ۱۰ میلیارد و ۷۵۹ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۲۵ ریال عنوان شده که خریدار باید ۳۰ درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد طی ۲۰ روز کاری پس از معامله بپردازد و بقیه را نیز در مدت ۴ سال به صورت اقساط شش ماهه پرداخت کند.

شایان ذکر است، عملیات بیمه‌ای مستقیم در انواع رشته‌های بیمه زندگی و غیرزندگی موضوع فعالیت بیمه البرز را تشکیل می دهد و بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام آن به وکالت از سوی دولت روانه میز فروش خواهد شد و عملیات بیمه اتکایی از داخل یا خارج از کشور در انواع رشته‌های بیمه نیز موضوع فعالیت بیمه اتکایی امین را تشکیل می‌دهد و بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام آن به وکالت از سوی شرکت مادر تخصصی سرمایه‌گذاری‌های خارجی فردا به مزایده گذاشته می‌شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا