اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

فروش شستا کفاف یک ماه هزینه های تامین اجتماعی

عضو هیات امنای تامین اجتماعی اعلام کرد؛

اقتصادناب_عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه فروش کل شستا کفاف یک ماه هزینه های سازمان را می دهد، گفت: پالایشگاه لاوان در ازای بدهی واگذار شده است.
اکبر شوکت اظهار داشت: قرار بود دولت از سال ۹۷، هر سال ۵۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداخت کند که متاسفانه این مبلغ تخصیص نیافت و فقط در سال گذشته ۳ یا ۴ هزار میلیارد تومان به حساب سازمان واریز شد و همچنین به دلیل مطالبات وزارت بهداشت از تامین اجتماعی، در روزهای پایانی سال ۹۸، دولت مبلغی از اسناد خزانه به تامین اجتماعی پرداخت کرد تا بتواند بدهی های خود را پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: هر ماه تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان و هزینه های جاری خود چندین هزار میلیارد تومان هزینه می کند در حالی که توانایی تامین این منابع را ندارد و مجبور است از بانک رفاه وام بگیرد و در مجموع میزان وام های دریافتی آن به ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید و مجبور شد پالایشگاه لاوان و همچنین سهام یکی از شرکت های بزرگ خود را در ازای بدهی ها به بانک رفاه واگذار کند.

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی افزود: بخش اعظم پرداختی های تامین اجتماعی توسط حق بیمه هایی که کارفرمایان واریز می کنند تامین می شود که از ابتدای شیوع کرونا این موضوع هم به تعویق افتاد و پیش بینی می شد ۸ تا ۹ هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافتی طی این مدت داشته باشد در حالی که تا امروز ۵۰ درصد هم پرداخت نشده است.

شوکت به بدهی دولت به تامین اجتماعی اشاره کرد گفت: میزان بدهی های دولت در حال حاضر به بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان می رسد در حالی که دولت اعلام می کند که بدهی ها نصف این مبلغ است.

به گفته وی سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان میزان بدهی سنواتی دولت به سازمان تامین اجتماعی بود که اگر آن را در ۷ سال گذشته دولت روحانی ضرب کنیم، میزان بدهی ها بسیار بیشتر از مبلغی که دولت عنوان می کند، می شود.

وی افزود: حتی اگر کل شرکت سرمایه گذاری شستا را نیز واگذار کنیم فقط کفاف خرج یک ماه سازمان تامین اجتماعی را می دهد.

شوکت گفت: سال گذشته کل سود شستا به اندازه ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان بود که هزینه یک ماه سازمان تامین اجتماعی است و ۱۱ ماه دیگر را باید از حق بیمه ها پرداخت کنیم و عملا با مشکل کسری بودجه روبرو می شویم.

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: فروختن اموال و دارایی تامین اجتماعی برای تامین پرداخت مستمری ها و هزینه های جاری کار درستی نیست و معنای خوبی نیز ندارد و مانند این است که لباس خود را برای تامین غذای روزانه بفروشیم

منبع:مهر
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا