اخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبانک و بورسدلار و ارزطلا وسکهپول وسرمایه

طلا بخریم یا سهام؟

اقتصادناب_بسیاری از کارشناسان بر این باورند که نرخ ارز و سکه تغییرات شدیدی در قیمت نخواهند داشت و بورس نیز شرایط بهتری را تجربه کند.

به گزارش اقتصادناب در اواخر هفته گذشته که شاهد روند صعودی نرخ ارز و سکه   در بازار بوده ایم قیمت ارز و سکه برای بسیاری از افراد مهم است.

هفته گذشته شاهد رویداد سیاسی تاثیر گذاری در کشور بودیم. این رویداد سبب شد قیمت ارز به مدت محدود روند صعودی داشته باشد اما در آخرین روز معاملات دولت رویه کنترل قیمت ارز را اتخاد کرد و روند افزایشی متوقف شد.

بسیاری از فعالان بازار بر این باورند که روند نرخ ها در این هفته بسیار وابسته به وقایع پیش رو خواهد بود که بسته به تاثیرآ ن ها بر اقتصاد کشور می تواند قیمت ارز و طلا را کاهش یا افزایش دهد.

حال در این گزارش با توجه به اطلاعات قیمتی که در هفته گذشته  در بازار ارز،  سکه و بورس حاکم بود نظر فعالان و کارشناسان  این عرصه را برای بررسی روند بازار در هفته پیش رو را جویا شدیم  که آیا تدابیر دولت در عمل به کمک بازار خواهد آمد یا خیر؟ البته با توجه به رویدادهای تاثیر  و تورمی که در کشور وجود دارد شاید این پیش بینی ها  به صورت کامل تحقق نیابد که این امر نیز طبیعتا جزء جدانشدنی بازار است که گاهی سرمایه گذاران را غافلگیر می کند.

هفته ای پر تلاطم که بر بورس گذشت

هفته‌ای که گذشت برای پرتلاطم برای بورس بود. هفته‌ای که نیمه اول آن سراسر قرمز و نیمه دوم آن بازار سراسر سبزی را شاهد بودیم و خیلی‌ها از فراموشی شدن بورس توسط دولت مردان اظهار ناامیدی می‌کردند. اما در اواسط هفته با برگزاری جلسه وزیر اقتصاد و صحبت های دیگر دولت مردان و رئیس جدید سازمان بورس، روند ناامیدی و نزولی بازار موقتا متوقف و روندی صعود بر بازار حاکم شد.

شما می توانید با استفاده از نمودار زیر روند بازار سرمایه را در هفته گذشته بررسی کنید

دلار ارزان می شود؟/ سک

نرخ یورو ۰/۶ درصد افت کرد

نرخ دلار در هفته گذشته ۰/۲ درصد کاهش یافت و  بازار آزاد ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان رسید یورو هم ۰/۶ درصد افت در قیمت را تجربه کرد. شما می توانید روند قیمت دلار را در نمودار زیر مشاهده کنید.

دلار

 

قیمت سکه در هفته گذشته با کاهش ۰/۶ درضدی در  قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ایستاد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش بسیار ناچیزی را تجربه کرد. شما می توانید با ا ستفاده از نمودار زیر روند قیمت  سکه طرح جدید را مشاهده کنید.

دلار ارزان می شود؟/ می توان به بورس خوشبین بود؟

 

 

عوامل کمی و کیفی بر نرخ ارز ، قیمت آن را لحظه ای کرده است

مجید شیخی کارشناس اقتصادی، درمورد وضعیت نرخ ارز در روزهای آینده گفت: نرخ ارز در بازار آزاد متاثر از متغیرهای کیفی و کمی است و به همین دلیل نمی توان روند نرخ آن را به صورت دقیق پیش بینی کرد اما جدیت  دولت در تامین ارز مورد نیاز کشور و اقدامت اخیر بانک مرکزی بر کاهش نرخ ارز اثرات مثبتی بر بازار دارد از طرف دیگر عوامل واسطه در بازار ارز با ابزار  سرمایه های سرگردان وجود دارند. چه بسا اقدامات دولت در تنطیم بازار ارز  و تامین نیاز ارزی وارد کنندگان باعث بهبود وضعیت بازار ارز شود اما با  وجود  عناصر دلالدر  بازار ارز نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده بازار ارزمبنی بر کاهش نرخ  داشت.

 

او افزود: معمولا متغییر های زمانی با وقفه خودشان را نشان می دهند و به زور کلی  نرخ کنونی ارز در بازار حاصل رفتارهای بخش دولی و خصوصی  در چند سال گذشته است که با وقفه شاهد آن هستیم.کاهش مستمر ارزش پول خود بر افزایش نرخ ارز دامن می زند چون عملا ارزش پول داخلی کاهش یافته است. از  طرفی افزایش نرخ ارز بر تورم کشور تاثیر گذاشته است و برعکس این موضوع هم همین مصداق را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا