اخبار مهماقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

ضرابی: ندانم کاری فساد است و نهادناظر در مقابله با یک بیمه خصوصی ندانم کاری کرد

بیست و یکمین واکنش به سخنان وزیراقتصاد

اقتصادناب- ندانم کاری فساد است . اینکه کاری را بلد نباشم و مسئولیت آنرا بپذیریم فساد است. اینها برخی از موارد اذعان شده توسط ضرابی در واکنش به سخنان وزیر اقتصاد در خصوص حس آلودگی و فساد در صنعت بیمه است.

 

به گزارش سایت اقتصادناب و به نقل از  رازپول، عبدالمحمود ضرابی عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین و مدیرعامل سابق این شرکت که به گفته خود بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت در این صنعت دارد در خصوص حس آلودگی و فساد در صنعت بیمه که اخیرا وزیر اقتصاد به آن اشاره داشته است می گوید که کارمندان این صنعت با توجه به زمینه فعالیت دارای تخصص، رشته تحصیلی مرتبط و علاقه هستند و از ۸۵ سال گذشته که صنعت راه اندازی شده است و بنده دو تا سه نسل آن را شاهد بودم تخلف بزرگ و فاحشی را شاهد نبودم و بروز آنرا نیز بعید می دانم.

 

وی با بیان اینکه سخنان وزیر قطعا بر پایه مستنداتی عنوان شده است، خواستار تشریح موضوع شد و گفت: این موارد باید تشریح شود تا مدیران عامل صنعت بیمه چشم و گوش خود را باز کنند.

ضرابی به حضور واحدهای نظارتی در صنعت بیمه از قدیم الایام اشاره می کند و اذعان دارد که واحد بازرسی و حسابرسی دولتی در زمان قبل از انقلاب در صنعت بیمه حضور داشت و  در حال حاضر هم این تشکیلات هم در داخل صنعت بیمه تحت عنوان واحدهای بازرسی و هم با اجرای حاکمیت شرکتی وجود دارد و هم در خارج از صنعت برای کنترل های بیشتر.

عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین با بیان اینکه ابزارهای نظارتی در اختیار وزیر، معاونین و رئیس کل بیمه مرکزی قراردارد، اضافه کرد: قطعا با تبیین نقطه نظرات و آنچه ذهن وزیر را مشغول کرده است می توان نسبت به پیشگیری اقدام کرد چراکه ورود به موقع بهتر از درمان است.

 

ضرابی صنعت بیمه را بسیار شفاف عنوان می کند و می گوید که تقلب و تخلف در صنعت بیمه بسیار سریع روشن می شود.

وی با بیان اینکه صدوربیمه نامه، الحاقیه و خسارت سه عملیات مهم در صنعت بیمه است که ممکن است در آن تقلب صورت گیرد اضافه می کند که در گذشته برخی خسارت های تقلبی در رشته آتش سوزی با حوادث ساختگی وجود داشت اما همین خسارت های تقلبی نیز بعضا با برخی گزارش های مردمی سبب بازپس گیری برخی خسارت های پرداختی به این حوادث شده است.

 

عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین موضوع نگران کننده در صنعت بیمه را باندهای مربوط به خسارت های ساختگی عنوان می کند و دیه را عامل اصلی شکل گیری خسارت های ساختگی رشته ثالث می داند.

وی اذعان دارد که در تاریخ ۸۵ ساله صنعت بیمه موضوع حاد و بزرگی از فساد وجود ندارد و البته ۵۰ سال از این تاریخ را شخصا شاهد بودم. به گفته وی پیشنهادم به معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد روشن  سازی فضا است تا مدیران در راستای آن قدم بردارند.

 

ضرابی در پاسخ به این پرسش که آیا سوء استفاده از قدرت را فساد نمی دانید اذعان دارد که قدرت طلبی نه تنها در صنعت بیمه بلکه در همه زمینه ها فساد است.

پرسش بعدی از او این نکته بود که آیا در سال های اخیر چنین مواردی را در صنعت بیمه نداشتیم که اذعان کرد مدیرانی داشتیم که بسیار سالم بودند اما به لحاظ شخصی بسیار قدرت طلب بودند اما نقطه تاریکی در عملکردشان نیست و آسیبی به سازمانشان نزدند.

 

وی در واکنش به این موضوع که اگر قدرت طلبی را سبب از دست رفتن برخی فرصت ها برای سازمان بدانیم حتی اگر به از دست دادن فیزیکی منابع سازمانی منجر نشود بازهم مصداق فساد است چراکه فرصت هایی را سازمان از دست داده است، گفت: اگر از قدرت طلبی سوء استفاده شود چه مالی و چه غیره فساد است.

 

ضرابی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلی که در سالهای اخیر برای یکی از شرکت های بیمه خصوصی رخ داد را ناشی از فساد یکی از سهام داران نمی دانید اذعان کرد که مشکل آن شرکت ناشی از عدم مدیریت و کاردانی و انتخاب مدیران غلط بود. اعضای هیات مدیره مدیری را منصوب کردند که کارش را بلد نبود و سهام دار عمده منابع را از شرکت خارج کرد.

وی ادامه می دهد که این موضوع را به دو رئیس کل اطلاع دادم که در صورت آسیب این شرکت کل صنعت بیمه آسیب خواهد دید.

 

عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین در پاسخ به این پرسش که با وجود اطلاع به دو رئیس کل این اتفاق افتاد اگر اسم این موضوع فساد نیست، چه نامی می توان برای آن انتخاب کرد گفت که نهاد ناظر وقت ندانم کاری کرد و در آن مقطع دقت و رسیدگی نکرد. ندانم کاری فساد است و اگر کاری از دست شخصی بر نمی آید و آنرا قبول کند فساد است.چرا باید کاری را که به آن آشنایی نداریم بپذیریم؟!

در همان مقطع به مدیرعامل شرکت مورد اشاره گفتم که پرتفویی که ۹۰ درصد آن شخص ثالث است بسیار خطرناک است و ایشان اظهار کرد که خطری ندارد و در مدت ۶ ماه به اذعان خودش ۴ هزار نماینده تجهیز کرد، نمایندگانی که نه آموزش درستی دیده بودند.

 

بنابراین مشکل ما هستیم که آموزش درستی نمی دهیم و دقتی در نظارت هم نداریم.

منبع:راز پول

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا