اجتماعیاخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبانک و بورسمجلسپول وسرمایه

شورای نگهبان ایرادات شکلی به لایحه سود مرکب گرفت

اقتصادناب_رضیان گفت: ممکن است هفته آینده یا چند هفته دیگر این مصوبه به مجلس ارائه شود، ولی به محض ارائه تصویب و اجرایی خواهد شد.

عبدالله رضیان عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی پایگاه اقتصادناب، با اشاره به آخرین جزئیات سود مرکب بانک‌ها گفت: پیرو پیگیری‌هایی که نمایندگان مجلس در سال قبل برای حذف سود مرکب از قرارداد‌های فعالان اقتصادی در شبکه بانکی، متوجه شدیم که این مسئله اول در اصلاحیه بودجه ۹۷ ارائه شد و بعد در قانون بودجه ۹۸ گنجانده شد، اما نتوانست موافقت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام را بگیرد.

او ادامه داد: در گذشته نحوه محاسبه سود این قرارداد‌ها مورد اشکال مراجع قرار گرفته بود، چون از سود بانکی نیز سود گرفته می‌شد، اما با مصوبه نمایندگان در جلسه علنی  مجلس قرار شد کسانی که اصل وام‌ها را پرداخت می‌کنند دیگر سود مرکب آن‌ها حذف شود و سود وام به روش ساده و طبق قرارداد اولیه گرفته شود.

 

رضیان تصریح کرد: در حال حاضر شورای نگهبان ایرادات (شکلی) از این مصوبه گرفته که ممکن است تصویب آن به طول بیانجامد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به این سوال که  ممکن است تصویب این لایحه چه مقدار زمان ببرد؟ بیان کرد: ممکن است هفته آینده یا چند هفته دیگر این مصوبه به مجلس ارائه شود، ولی به محض ارائه تصویب و اجرایی خواهد شد.

او اضافه کرد: کلیات این طرح در صحن مجلس به تصویب نمایندگان رسیده است که اگر شورای نگهبان تأیید کند به تصویب نهایی خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا