اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

شفاف سازی های مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره سرمد از عملکرد دو ساله

اقتصادناب_مهدوی مدیر عامل بیمه سرمد : کاهش مطالبات یکی از شاخص های مهم بیزینس پلن سرمد است ، بر این اساس در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی های انجام شده، میزان بدهی های معوق به حق بیمه صادره را به زیر سه درصد برسانیم./کاتب رئیس هیات مدیره سرمد: بدون شک رشته ثالث و درمان دو رشته زیان ده صنعت بیمه هستند در این راستا بیمه سرمد نیز میزان این دو رشته را در ترکیب پرتفوی خود متعادل خواهد کرد در این راستا حجم ثالث را افزایش نخواهیم داد همچنین در ترکیب پرتفوی سرمد حجم ثالث و درمان ۵۶ درصد است که از میانگین صنعت که حدود ۶۳ درصد می باشد پایین تر است. / یمنی عضو هیات مدیره بیمه سرمداز افزایش سرمایه ۲۱۰ میلیاردی بیمه سرمد به ۲۵۰ میلیارد تومان در هفته آینده خبر داد و تاکید کرد: در این راستا بیمه سرمد در صدد اخذ مجوز اتکائی از بیمه مرکزی است همچنین گزارش توجیهی افزایش سرمایه تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیز در حال ارایه به هیات مدیره است .

به گزارش اقتصادناب در یک نشست خبری با حضور مهدی مهدوی مدیر عامل بیمه سرمد ، سید مجتبی کاتب رئیس هیات مدیره و سید محمد یمنی و اکبر عباسی ملکی از اعضاء هیات مدیره بیمه سرمد، عملکرد این شرکت بیمه ای مورد بررسی قرار گرفت.

 مهدی مهدوی  مدیر عامل بیمه سرمد در پاسخ به سوال ریسک نیوز مبنی اینکه چرا مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان در ترکیب دارایی های بیمه سرمد حجم قابل توجهی دارد، گفت: ترکیب پرتفوی سرمد در رشته درمان خارج از حوزه سهامداری ۳۲ درصد است که با پرتفوی سهامداری یعنی پرتفوی درمان بانک صادرات که به تنهایی ۲۰ میلیارد تومان است این میزان افزایش می یابد.

وی افزود: لازم بذکر است که ماهیت بیمه نامه درمان ،اقساطی دارد  اما خوشبختانه هیچ کدام ازین مطالبات در پرتفوی بیمه سرمد مشکوک الوصول نیست و با یک دوره زمانی مشخص ، با توجه به روال بیمه درمان ، وصول می شود .

مدیر عامل بیمه سرمد اذعان داشت : هر جا احساس کنیم، وصول حق بیمه از سوی  بیمه گذار با تاخیر غیر متعارف همراه است با سیستم های کنترلی که در کمیته وصول مطالبات در دستور کار قرار دادیم ، پیگری های لازم انجام می شود.

 مهدوی در خصوص میزان مطالبات از نمایندگان اظهار داشت :طبق انالیزهای ما کمترین مطالبات را در بخش نمایندگان داریم .

وی با بیان اینکه کاهش مطالبات یکی از شاخص های مهم  بیزینس پلن سرمد است ، تاکید کرد: بر این اساس در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی های انجام شده، میزان بدهی های معوق به حق بیمه صادره را به زیر سه درصد برسانیم.

وی عنوان کرد: عمده مطالبات مربوط به رشته درمان و بیمه نامه های اقساطی ثالث است.

مدیر عامل بیمه سرمد گفت: تا پایان سال ۹۸ بالغ بر ۴۶ درصد پرتفوی سرمد درمان و ثالث بود.

به گفته وی  کل پرتفوی سهامداری ما ۳۶درصد است که نشان می دهد سرمد در سایر رشته ها و فروش  بیمه های خرد فعالیتهای قابل توجهی انجام داده؛ اما به هر حال نمی توانیم پرتفوی درمان بانک صادرات را حذف کنیم زیرا سهامدار ما است .

در همین زمینه مجتبی کاتب در پاسخ به ریسک نیوز گفت: بدون شک رشته ثالث و درمان دو رشته زیان ده صنعت بیمه هستند در این راستا بیمه سرمد نیز میزان این دو رشته را در ترکیب پرتفوی خود متعادل خواهد کرد در این راستا حجم ثالث را افزایش نخواهیم داد از طرفی تاکید می کنم ، در ترکیب پرتفوی سرمد حجم ثالث و درمان ۵۶ درصد است که از  میانگین صنعت حدود ۶۳ درصد می باشد پایین تر است.

در ادامه مهدوی گفت:طبق آماری که استخراج کردیم در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان پرتفوی داشتیم که با رشد ۸۳درصدی به ۲۵۶میلیارد تومان رسیده است.

وی در خصوص تاثیر کرونا اذعان داشت: کرونا در برخی بیمه گذاران در بحث وصول مطالبات اثر گذار بوده زیرا زمان بیشتری برای پرداخت حق بیمه درخواست کرده اند ؛ اما هزینه های پاراکلینیکی و ضریب خسارت ثالث و درمان نیز کاهش یافته است.

مهدوی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز در خصوص اینکه با توجه خرید شعبه های جدید و از طرفی با توجه به اینکه زیر ساختهای آی تی در سرمد گسترش یافته این عملکرد چه توجیهی دارد، گفت:شعبه جدید افتتاح نشده بلکه  تبدیل این ساختمانها از استیجاری به ملکی صورت گرفته است ؛ زیرا طبق ایین نامه ۹۷ می توانیم برخی از دارایی ها را در املاک سرمایه گذاری کنیم در هیمن راستا طی دوسال اخیر بالغ بر ۱۲ ساختمان جدید خریداری شده تا بتوانیم دارایی سهامداران را حفظ کنیم.

 

کاتب در همین زمینه عنوان داشت: نه قصد راه اندازی شعبه جدید را داریم و نه هیات مدیره قصد صدور مجوز را دارد اما از انجا که  در بازار تورمی ایران باید دارایی های خود را حفظ کنیم در نتیجه تمام دارایی ها را در سبد بورس یا بانکی نمی توانیم قرار دهیم و از انجا که وضعیت اقتصادی ناپایدار است تنها جایی که در کشور ما نشان داده دارایی ثابت می ماند در خرید املاک است.

به گفته وی این املاک  نیز با همکاری بانک صادرات به صورت اجاره به شرط تملیک با نرخ بهره ۱۴ درصد خریداری شده است.

مهدوی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به حجم پرتفوی درمان در ترکیب پرتفوی بیمه سرمد و از انجا که خسارات معوق در رشته های ثالث و درمان بیش از سایر رشته هاست خسارت معوق سرمد در چه وضعیتی است، گفت: خوشبختانه همه پرونده ها در سال ۹۸ پرداخت شده و هیچ خسارتی برای سال ۹۹ باقی نمانده است، خسارت معوق رشته درمان نیز همانطور که پیش ازین گفتم هنوز به دلیل ماهیت ان تا مرحله تسویه زمان بر است،  به محض ارسال مستندات و  تشکیل پرونده ها پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: بیمه سرمد کلیه مربوط به پوشش آشوب و بلوا مربوط به ابان ۹۸ را نیز به بانک صادرات و شهر پرداخت کرده است .

به گفته وی در این زمینه رقمی بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان مربوط به بانک صادرات بوده است.

در ادامه این نشست یمنی عضو هیات مدیره بیمه سرمد از افزایش سرمایه ۲۱۰ میلیاردی بیمه سرمد به ۲۵۰ میلیارد تومان در هفته آینده خبر داد و تاکید کرد: در این راستا بیمه سرمد در صدد اخذ مجوز اتکائی از بیمه مرکزی است .

این عضو هیات مدیره بیمه سرمد همچنین پیش بینی کرد که سرمایه بیمه سرمد به ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و عنوان داشت:  گزارش توجیهی نیز به زودی به هیات مدیره ارایه می شود.

وی در ادامه از برنامه بیمه سرمد جهت تاسیس شرکت  استارت اپی خبر داد و گفت: متاسفانه استارت اپهای موجود در بازار بیمه مانند ازکی ، بیمه بازار و بیمیتو فقط حوزه فروش ثالث را پوشش داده اند اما بازار بیمه نیاز دارد تا کلیه زنجیره خدمات بیمه ای به صورت الکترونیک به مشتری عرضه شود .

وی اذعان داشت: هدف غائی هیات مدیره بیمه سرمد پرداخت انلاین خسارت است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا