اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

شفاف سازی دلفراز در خصوص مسایل مالیاتی و مطالبات سنوات گذشته بیمه ملت

اقتصادناب_اسماعیل دلفراز، مدیر عامل بیمه ملت با بیان اینکه مطابق صورتهای مالی شش ماهه، ذخائر بیمه ملت نسبت به یکسال گذشته افزایش پیدا کرده است در خصوص مشکلات مالیاتی این شرکت گفت:حسابهای مالیاتی بیمه ملت در حال پیگیری است اگرچه مشکل حادی نیست اما این عدد در صورتهای مالی مطرح شده بود و با توجه به اینکه این رقم مالیاتی مربوط به سنوات گذشته است تلاش می کنیم با امور مالیاتی حل کنیم.

به گزارش اقتصادناب اسماعیل دلفراز، مدیر عامل شرکت بیمه ملت طی یک نشست آنلاین در پاسخ به سوال مبنی بر وضعیت مالیاتی و ذخایر شرکت بیمه متبوعش گفت: تلاش کردیم، اشکالات موجود را حل کنیم در همین زمینه آسیب شناسی وضع موجود انجام شد؛ از جمله مشکلات املاک که مدتها بیمه ملت با ان روبرو بود مانند ملک شهید رجائی که کاربری اش از صنعتی به تجاری تبدیل شد و اطمینان داریم تغییر کاربری صورت گرفته ارزش افزوده مطلوبی برای شرکت ایجاد کند.

وی همچنین به زمین تقاطع اتوبان ستاری و همت اشاره کرده و عنوان داشت : در مزایده ای شرکت شده بود؛ اما متاسفانه با مشکلاتی روبرو و زمین تحویل بیمه ملت نشده بود ، با پیگیری های انجام شده در قبالش زمینی در کوهک گرفتیم که امیدواریم این زمینه هم به تجدید ارزیابی دارائی ها کمک کند، همچنین زمین کیش هم در حال تغییر کاربری به هتل آپارتمان است.

وی با بیان اینکه در همه شرکتهای بیمه مشکلات مالیاتی وجود دارد،گفت:حسابهای مالیاتی بیمه ملت  در حال پیگیری است و امیدواریم که با توجه به مستنداتی که در اختیار داریم مشکل مالیاتی حل شود اگرچه مشکل حادی نیست اما این عدد در صورتهای مالی مطرح شده بود  و با توجه به اینکه این رقم مالیاتی مربوط به سنوات گذشته است تلاش می کنیم با امور مالیاتی حل کنیم.

وی در پاسح به سوال دیگر ریسک نیوز در مورد میزان کسری ذخائر بیمه ملت گفت:مطابق صورتهای مالی شش ماهه، ذخائر بیمه ملت نسبت به یکسال گذشته افزایش پیدا کرده است.

دلفراز اذعان داشت: یکسری مطالبات از بیمه گذاران مربوط به سالهای گذشته وجود داشت که ذخیره مطالبات مشکوک الوصول برای انها گرفته شد که در حال بروز رسانی و وصول است.

به گفته وی حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات  وصول کردیم که ازین میزان  ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات جاری و ۵۷۰ میلیارد تومان سنواتی بوده است.

وی در خصوص خسارتهای معوق گفت: بر اساس مستندات اماری ضریب خسارت در برخی رشته ها نسبت به سال گذشته مقداری افزایش یافته بدین دلیل که برخی خسارتهای پرداخت نشده را ساماندهی کردیم.

دلفراز همچنین عنوان داشت : افزایش سرمایه در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با گزارش تجدید ارزیابی دارائی ها انجام و افزایش سرمایه به زودی در جریان افتد.

وی معتقد است، در مدت شش ماهه اخیر پرتفوی افزایش یافته اما ضریب خسارت به دلیل ارزیابی ریسک کنترل شده است.

مدیر عامل بیمه ملت قرار گرفتن در بین چهار شرکت برتر صنعت بیمه را از برنامه های بیمه ملت دانست.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا