اخبار روزاخبار مهمویژهکرمانشاه

شدت بارش‎های کرمانشاه در ۲۴ ساعت نخست ۱۱فروردین خطرناک است

اقتصادناب_مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شدت بارش‎های کرمانشاه در ۲۴ ساعت اول بارندگی یعنی در شبانه روز یکشنبه، یازده فروردین شدید و خطرناک خواهد بود.

محمد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگاران در کرمانشاه، با بیان اینکه از صبح امروز سامانه با قابلیت بارش زیاد و گسترده جو استان را متأثر کرده است، اظهار داشت: براساس بررسی نقشه‎های هواشناسی، از اواخر روز شنبه تا روز سه‌شنبه این سامانه فعال با قابلیت بارش شدید و گسترده جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در بعضی ساعات باعث بارندگی سنگین، وزش باد شدید و همراه با رعدو برق و رگبار، تگرگ است.

وی با بیان اینکه بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه به دلیل نمود بیشتر، باعث آبگرفتگی و رواناب در اکثر مناطق استان می‌شود، عنوان کرد: بارش علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب در کل استان، سبب سیلاب و طغیان رودخانه‎ها خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش باران در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، بیان کرد: بارش باران روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه را نیز در بر می‎گیرد و در برخی ساعات شاهد بارندگی به صورت پراکنده می شود.

خسروی افزود: مسئولان با توجه به فعالیت این سامانه بارشی قوی برای اسکان مسافران نوروزی، پاکسازی کانالها، آبگذرها و راههای خروج آب ساختمان‏ها و دهانه پلها اطلاع‌رسانی کرده و تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تأکید کرد: مردم از تردد غیر ضروری به‌ویچه در  کنار رودخانه‌ها و مسیل‎ها جلوگیری کرده و از قرار گفتن در فضاهای باز و مکان‎های مستعد برخورد صاعقه اجتناب کنند.

منبع:تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا