اخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

سیاست افزایش تعداد نمایندگی ها در بیمه معلم

اقتصادناب_بیمه معلم قصد دارد تعداد نمایندگی های خود را افزایش دهد که تلاش می کنیم تا پایان سال به ۱۵۰۰ نماینده در شبکه فروش برسیم.

به گزارش اقتصادناب به نقل از روابط عمومی بیمه معلم کاوه قاضی ، معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم ، با اشاره به ترکیب سبد پرتفوی بیمه معلم عنوان داشت: سبد پرتفوی شرکت بیمه معلم مشتمل بر حدود ۵۰ درصد پرتفوی سهامداری و ۵۰ درصد پرتفوی خارج از سهامداری است که عمدتا پرتفوی های خرد را شامل می شود و برای توسعه پرتفوی کلان با ایجاد واحد مناقصات در شرکت اقدام کردیم.

ساماندهی مناقصات در بیمه معلم

وی با بیان اینکه بدون شک پرتفوی های کلان دارای تهدیدها و فرصتهای خاص خود هستند، گفت:  بخشی که در معاونت طرح و توسعه  باید به آن بیشتر توجه می‌شد، پرتفوی های کلان بود چرا که  از این طریق به یکباره حجم زیادی پرتفوی وارد مجموعه شرکت می شود که این حجم قابل ملاحظه از پرتفوی بدون تردید تهدیدها و مزایایی را ایجاد می‌کند از جمله تهدیدها این است که ممکن است در صورت عدم ارائه خدمات مطلوب ماندگاری پرتفوهای کلان ناپایدار باشد و منجر به افت عملکرد در سالهای آتی گردد، البته یک سری مزایا هم دارد و اینکه ممکن است رشد عملکردی مطلوبی را از لحاظ حجم پرتفوی برای شرکت بهمراه داشته باشد.

معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم از ساماندهی و ایجاد  واحد مناقصات در بیمه معلم ذیل معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار خبر داد و گفت : این واحد، مناقصاتی را که در سطح کشور وجود دارد؛ تحلیل می کند تا شرکت بیمه معلم به واسطه این ارزیابی ها  در مناقصات حضور پررنگ تری داشته باشد در این راستا طی ۸ ماهه سال جاری تلاش شده در مناقصات حضور فعال داشته باشیم و در حال حاضر در عمده مناقصات با نرخ کارشناسی شرکت می‌کنیم. و نتیجه این اقدامات، افزایش رشد ۲ برابری را در مناقصات نسبت به سال قبل تجربه کردیم.

راه اندازی واحد خدمات انلاین

کاوه قاضی در تشریح دیگر دستاوردهای واحد معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم از راه اندازی واحد خدمات آنلاین  در این شرکت خبر داد و گفت: این واحد نو پاست و خدماتی همچون: همکاری با استارت آپ ها، فروش بیمه نامه اینترنتی و مرکز تماس ۲۴ ساعته را شامل میشود که به زودی از خدمات این واحد رونمایی می‌شود.

پروژه جانشین پروری در بیمه معلم کلید خورد

معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم در تشریح دیگر دستاوردهای واحد متبوع خود از راه اندازی پروژه‌ای با عنوان جانشین پروری خبر داد و تصریح کرد: این پروژه از دوسال پیش آغاز شده و تلاش کرده‌ایم با اجرای تستهای مدیریتی استعدادهای آینده را شناسایی و آنها را برای پست مدیریت آماده کنیم.
به گفته کاوه قاضی  از ۱۰ انتصاب اخیر در حوزه مدیریت ۸ مورد از افراد داخل شرکت بوده‌ است.

ورود معلمی ها به نظارت هوشمند

کاوه قاضی با اشاره به ورود بیمه معلم به حوزه نظارت هوشمند در این خصوص تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد بیمه معلم در این حوزه ایجاد «سازوکار ارزیابی عملکرد شرکت به صورت مکانیزه و آنلاین» است، ضمن اینکه یک سیستم ارزیابی عملکرد از مدیریت‌های ستادی به خصوص مدیریت شعب و نمایندگی ها راه اندازی شده است. در این سیستم یک داشبرد در اختیار شعب و کارکنان ستادی قرار دارد که عملکرد شرکت را ارزیابی می‌کنند و تمام شرکت به این سیستم عملکردی متصل هستند.
وی در ادامه به رصد انلاین مشتریان بیمه معلم اشاره کرد و گفت: در حال تهیه  نرم افزاری در حوزه ارتباط با مشتریان هستیم
همچنین سامانه‌های جدیدی در حوزه مشتریان در حال راه اندازی است .

نمایندگان بیمه معلم در بستر الکترونیک توانمند می شوند

معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم به تشریح رابطه بیمه معلم با استارت اپ ها پرداخت و عنوان داشت: نگاهی که بیمه معلم در این قضیه دارد ارتباط دفتر مرکزی با استارت اپ‌هاست تا در نهایت منجر به سودآوری برای شرکت بیمه، نمایندگان و اینشورتک ها شود. وی تاکید کرد : شرکت بیمه معلم برنامه‌ای برای حذف نمایندگان خود ندارد و قصد دارد یکسری خدمات برای آنها ایجاد کند تا نمایندگان در  بستر الکترونیک  بتوانند به مشتریان خدمت ارئه کنند و در این زمینه برنامه های مختلفی جهت توانمند سازی نمایندگان خود پیاده سازی کرده است.

پالایش و غربالگری نمایندگان

کاوه قاضی در ادامه درخصوص ساماندهی شبکه فروش در بیمه معلم خاطر نشان ساخت: بیمه معلم در راستای توانمند سازی نمایندگان طرح های تشویقی و حمایتی متعددی  را اجرائی کرده مانند راه اندازی کمیته وام جهت اعطای وام بر مبنای عملکرد نمایندگی‌ها و یا در نظر گرفتن کارمزد علی‌الحساب با شرایط ویژه؛ اما از طرف دیگر توقع داریم نمایندگان اقداماتی در راستای رشد درآمد خود و شرکت انجام دهند در این راستا  اگر نماینده‌ای نتواند به سقف درامدی مد نظر ما برسد اقدام به غربال گری و پالایش آن می‌کنیم.
وی خبر داد : بیمه معلم قصد دارد تعداد نمایندگی های خود را  افزایش دهد که  تلاش می کنیم تا پایان سال به ۱۵۰۰ نماینده در شبکه فروش برسیم.

رفتارشناسی مشتریان برای ارائه محصولات جدید

معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم در ادامه به فعالیتهای این شرکت در حوزه نیاز سنجی مشتریان و تولید محصول پرداخت و گفت: نیازسنجی در دو بخش محصول و کانال‌های فروش دسته بندی انجام می شود، در بخش کانال‌ها، نیاز مشتری خرید راحت تر است و ما فرصت خرید سهل و ساده را برای مشتریان ایجاد کرده ایم. در بعضی مناطق که مشتریان بیشتری حضور دارند دفاتر پیشخوان دولت را راه اندازی کردیم تا از آن طریق بتوانیم بیمه نامه بفروشیم و یا فروش آنلاین را به واسطه راحتی خرید راه اندازی کردیم.
وی افزود: در بحث طرح‌های بیمه، بخشی با عنوان طرح‌های ویژه در بیمه معلم  وجود دارد که کارش تحلیل، رفتارشناسی بازار و طراحی طرح‌های خاص است. از طرح‌های ارائه شده توسط این واحد می توان به  اکسیر، طرح جایگاه داران سوخت یا طرح فیروزه ای اشاره کرد.

پیشگیری مقدم بر جبران

معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم یکی دیگر از لایه های برند سازی را توجه به ایفاء تعهدات اجتماعی دانست و به ذکر دستاوردهای بیمه معلم در این زمینه پرداخت و گفت: شرکت بیمه معلم از مقوله “جبران”  یک پله عقب تر ایستاده و  معتقد است با بکارگیری ابزارهای پیشگیری بهتر است اصلا اتفاقی رخ ندهد که نیاز به جبران داشته باشد. بر همین اساس بیمه معلم  با توجه به پوشش بیمه ای دانش آموزان، طرحی را با عنوان «تحصیل بدون آسیب» طراحی کرد با این هدف که هم دانش آموزان صدمه کمتری ببینند و هم ما خسارت کمتری بپردازیم.
به گفته وی در قالب این طرح تعدادی از مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه  مجهز به چمن مصنوعی و گرانول کردیم و هدف ما از این طرح پیشگیری از آسیب بود.

کاوه قاضی، معاون برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم در آستانه سالگرد تاسیس این شرکت ضمن تبریک، تلاش این معاونت را در زمینه اصالت هارمونی بیمه معلمی ها اینگونه بیان کرد : تلاش کردیم یک هویت بصری برای بیمه معلم تعریف کنیم تا  یک‌ هارمونی در تمام لایه های شرکت بیمه معلم ایجاد شود و برندی داشته باشیم که با شنیدن نام بیمه معلم لوگو و رنگ خاص در ذهن مشتری شکل بگیرد در این راستا سعی می کنیم که به سمت شخصیت‌سازی بیمه معلم حرکت کنیم اگر چه هنوز برای رسیدن به هدف نهایی باید تلاش های بیشتری صورت پذیرد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا