اخبار روزاقتصاد و داراییبانک و بورسپول وسرمایه

سودای ارتفاع ۵۵۰ هزار واحد، در سرِ شاخص بورس

اقتصاد ناب_شاخص بورس یک روز پس از صعود پرقدرت خود به ارتفاع ۵۰۰ هزار واحد، بدون اندک اصلاح و استراحتی به روند صعودی خود ادامه داد و ۱۴ هزار واحد دیگر رشد کرد.

به گزارش اقتصاد ناب، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۸میلیارد و ۱۶۰میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۵۲۹۱میلیارد تومان در ۸۶۳هزار و ۷۱نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۴هزار و ۷۷۴واحدی در ارتفاع ۵۱۸هزار و ۵۱۳واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس، سرمایه‌گذاری غدیر و پالایش نفت تهران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۹۳۹واحد، کل (هموزن) ۴۷۱۰واحد، قیمت (هموزن) ۳۱۳۶واحد، آزاد شناور ۱۸۸۶۵واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب ۹۷۵۴و ۳۴۴۶۶واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲۶۲۰میلیون ورقه به‌ارزش ۲۶۳۴میلیارد تومان در ۴۸۶هزار نوبت، آیفکس ۱۳۹واحد رشد کرد و در ارتفاع ۶۶۹۱واحد قرار گرفت.

منبع:تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا