اخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

سهم ۹۳ درصدی بیمه درمان در عملکرد شرکت بیمه دی

 

“اقتصادناب_بیمه دی در سال های اخیر تمرکز اصلی خود را بر بیمه درمان گذاشته و به همین دلیل توانسته بیش از ۹۳ درصد از حق بیمه تولیدی خود را به بیمه درمان اختصاص دهد که نشان از توجه مشتریان این شرکت به حوزه تخصصی آن است.”
به گزارش اقتصادناب ، حق بیمه صادره شرکت بیمه دی در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ مبلغ ۲۸ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با رقم ۲۲ هزار و  ۱۷۸ هزار میلیارد ریال بیش از ۲۷ درصد رشد داشته است. در مقابل خسارت پرداختی شرکت قریب به سه برابر رشد داشته و از ۶ هزار میلیارد ریال به حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال رسیده است .  که به دلیل بیمه نامه های صادره در حوزه درمان و همچنین زمان بر بودن پرداخت خسارت مانده در برخی از دوره ها خسارت  پرداختی بیشتر از دوره های قبل خواهد بود .
بر همین اساس، در ۹ ماهه نخست امسال ۲۶ هزار میلیارد ریال حق بیمه صادره یعنی ۹۳ درصد از کل حق بیمه صادره متعلق به بیمه درمان بوده ک به همین دلیل ۱۶ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال  معادل ۹۲ درصد از کل خسارت پرداختی به بیمه درمان اختصاص داشته است.
نکته مهم تر در خصوص بیمه درمان شرکت بیمه دی افزایش چندبرابری حق بیمه صادره بیمه درمان است.
در ۹ ماهه نخست پارسال حدود هشت هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال حق بیمه تولید شد اما در همین دوره در سال ۹۷ بیش سه برابر رشد داشته و به مبلغ  ۲۸ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال رسیده است اما خسارت پرداختی چهار برابر شده و از چهار هزار میلیارد ریال به ۱۶ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال رسید.
این در حالی است که بیمه شخص ثالث در سه ماهه سوم سال جاری به  مبلغ ۶۶۷ میلیارد ریال یعنی  دو درصد از کل حق بیمه صادره را به خود اختصاص داده  و خسارت پرداختی نیز حدود پنج درصد از کل خسارت پرداختی یعنی ۹۰۸ میلیارد ریال را به خود ختصاص داده بود .
در آذر  ماه سال جاری یک هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال حق بیمه صادر شده و در مقابل دو هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال خسارت پرداخت شد.
۸۹ درصد از حق بیمه صادره آذر ۹۷ با رقم یک هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال متعلق به بیمه درمان بود. همچنین ۹۳ درصد از خسارت پرداختی این ماه با مبلغ دو هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال به این رشته تعلق داشت.
گفتنی است که بیمه دی در سالهای اخیر در حوزه بیمه درمان بصورت تخصصی ورود کرده و بیش از دیگر شرکت ها در این حوزه فعالیت داشته است. یکی از حوزه های که این شرکت در حوزه درمان بیش از دیگر حوزه ها ورود کرده بیمه درمان تکمیلی است.
بر اساس گزارش هایی که خود شرکت منتشر کرده  بیمه درمان تکمیلی دی یک نوع بیمه مازاد است که جنبه اختیاری دارد و معمولا به صورت گروهی بوده و کارکنان یک مؤسسه را تحت پوشش قرار‌ می‌دهد. حق بیمه آن توسط بیمه گذار و شرکت مورد نظر (با کسر از حقوق پرسنل) پرداخت‌ می‌شود.آئین نامه شماره ۷۴ شورای عالی بیمه، در خصوص شرایط عمومی بیمه مازاد درمان گروهی دی مصوب ۲۴ مرداد ۹۱ است  که موضوع این بیمه نامه پرداخت آن بخشی از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و نیز سایر هزینه‌های اضافی تحت پوشش است که توسط بیمه گر اول (مانند سازمان‌های بیمه خدمات درمانی و تأمین اجتماعی) جبران نشده است.هزینه‌های درمانی قابل پرداخت شامل هزینه‌های بیمارستانی، درمانی و جراحی طی دوره بستری در بیمارستان و مراکز جراحی محدود، هزینه‌های مربوط به سایر پوشش‌های اضافی توافق شده در بیمه درمان تکمیلی دی ، هزینه‌های آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی‌ است.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا