اخبار مهماستارت آپ هابیمه

رشد ۵۲ درصدی تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان در هشت ماه سال ۹۸

دکتر همتی در بازدید از مرکز نوآوری آزادی گفت:

اقتصادناب_رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اهمیت و روند رو به رشد شرکت های دانش بنیان و استارت آپی در اقتصاد کشور گفت: خوشبختانه در هشت ماه سال ۹۸، میزان تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش بنیان تعلق گرفته، در حدود ۵۲ درصد رشد کرده و از ابتدای سال تاکنون نیز نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است.امروز شخصاً از نزدیک شاهد فعالیت‌های این عزیزان بودم و به شبکه بانکی توصیه می‌کنم برای تقویت این بخش مهم اقتصادی، در دستیابی آنان به نتایج مطلوب برای اقتصاد کشور تلاش بیشتری بکنند.

به گزارش اقتصادناب ظهر روز دوشنبه ۱۸ آذر ماه، عبدالناصر همتی و هیات همراه با حضور در کارخانه نوآوری آزادی از شبکه نوآفرینی پلنت و تیم‌های استارتاپی مستقر در آن بازدید کردند.

در این بازدید محمود کریمی، مدیر ارشد شبکه نوآفرینی پلنت به عنوان میزبان ضمن ارائه توضیحاتی درباره امکانات و توانایی‌های این مجموعه، به معرفی تیم‌های مستقر در آن و نیز دستاوردهای شبکه نوآفرینی پلنت در مدت فعالیت کوتاهش در کارخانه نوآوری پرداخت.

تیم‌های فول‌فکر، مطپ، درمانه، لینووا و نوپانا که همگی از استارت آپ‌های مستقر در پلنت هستند، در جریان این یازدید حضور داشتند.

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری و پلنت با اشاره به اهمیت و روند رو به رشد شرکت های دانش بنیان و استارت آپی در اقتصادکشور گفت: امروز شخصاً از نزدیک شاهد فعالیت‌های این عزیزان بودم و به شبکه بانکی توصیه می‌کنم برای تقویت این بخش مهم اقتصادی، در دستیابی آنان به نتایج مطلوب برای اقتصاد کشور تلاش بیشتری بکنند.

دکتر عبدالناصر همتی در خصوص فعالیت استارت آپ‌ها عنوان کرد: این شرکت‌ها در حال حرکت به سمت و سویی می‌روند که در اقتصاد کشورمان سهم قابل توجهی را کسب کنند. از این رو باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و نیز پیگیری‌های دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه و حمایت از این شرکت‌ها، نظام بانکی نیز تلاش می کند که از شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های استارت آپ‌ها پشتیبانی کند.

رئیس شورای پول و اعتبار در ادامه یادآور شد: خوشبختانه در هشت ماه نخست سال ۹۸، میزان تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش بنیان تعلق گرفته، در حدود ۵۲ درصد رشد کرده و از ابتدای سال تا کنون نیز نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است

منبع:بیمه مرکزی

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا