اقتصاد و داراییبانک و بورسپول وسرمایه

رشد ۱۸۱ درصدی ارزش معاملات بورس کالا

اقتصاد ناب-بیش از ۵۲۸ هزار و ۵۹۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال در هفته گذشته در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد ناب، در جریان معاملات بورس کالای ایران در سومین هفته سال جدید ۵۲۸ هزار و ۵۹۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت که به ترتیب رشد ۸۸ و ۱۸۱ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کال نیز در این مدت ۱۲۴ هزار و ۸۷۸ تن انواع کالا به ارزش ۱۱ هزار و ۸۳ میلیارد ریال معامله شد و ۱۲۱ هزار و ۳۴۷ تن فولاد، ۳ هزار و ۱۴۰  تن مس، ۲۰۰ تن روی و ۱۰۰ تن شمش سرب از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۹۳ هزار و ۸۰۸ تن انواع کالا به ارزش ۱۲ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۱۹ هزار و ۹۵۰ تن وکیوم باتوم، ۱۲۶ هزار و ۳۴۱ تن قیر، ۴۵ هزار و ۵۵۰ تن مواد پلیمری، ۳۶ هزار و ۳۳۹ تن مواد شیمیایی، ۴۶ هزار تن لوب کات، یک هزار و ۱۲۷ تن روغن پایه، ۲ هزار و ۳۰۰ تن سلاپس واکس و ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد معامله شد.

این گزارش می‌افزاید: ۱۰ هزار تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران در هفته‌ای که گذشت مورد دادوستد قرار گرفت.

منبع:تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا