اخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبانک و بورسپول وسرمایه

رئیس کل بانک مرکزی: حساب‌های شخصی از حساب‌های تجاری تفکیک می‌شود

اقتصادناب_رئیس کل بانک مرکزی با تشریح دلایل الزام به ارائه اسناد مثبته برای انتقال وجود بیش از یک میلیارد تومان در درون شبکه بانکی، اقدام بعدی بانک مرکزی را جداسای حساب‌های شخصی و تجاری عنوان کرد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: با هدف تداوم حمایت و پشتیبانی نظام بانکی از فعالان اقتصادی و توسعه کسب و کار و فعالیت‌های شفاف در کشور یکی از اقدامات بر زمین مانده و بسیار مهم بانک مرکزی برای جلوگیری از پولشویی و سفته‌بازی، اعمال نظارت مؤثر و مبتنی بر اصول بانکداری مدرن برحجم، دلیل وذی‌نفعان تراکنش‌های پولی در شبکه بانکیاست.

پس از اعمال موفق کنترل‌های لازم در تراکنش از طریق پوزهای بانکی، محدودیت‌های پشت‌نویسی چک‌های تضمینی، تعیین سقف برای تراکنش‌های غیرحضوری بین‌بانکی (ساتنا) و درون‌بانکی دیروز و در ادامه اقدامات اصلاحی برای مبارزه با پولشویی تصمیم بانک مرکزی مبنی بر ضرورت ارائه اسناد مثبته برای انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومان در درون (شبکه) بانکی و بین‌بانکی را به کلیه بانک‌ها ابلاغ کردند.

این اقدامات جهت ساماندهی نقل و انتقالات پولی به نظارت کامل در چرخه ریال ادامه خواهد یافت. در هیچ کشوری مقام ناظر بانکی اجازه نمی‌دهد که نقل و انتقال بانکی بدون مستندات و اطلاع بانک از مبدأ‌ و مقصد و دلیل انتقال وجوه از ذی‌نفعان انجام گیرد.

قدم بعدی بانک مرکزی جداسازی حساب‌های شخصی و تجاری است. با تشدید نظارت در رده توفیق سیاست پولی هم بهبود خواهد یافت.

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا