اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

ذخایرفنی شرکت های بیمه ای در سال گذشته سه برابر رشد کرده است

غلامرضا سلیمانی امیری؛

اقتصادناب_رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد که در سال ۹۷ سه برابر سال ۹۶ برای شرکت‌های بیمه‌ای ذخیره فنی گرفته شده که به واسطه آن بنیان مالی این شرکت‌ها قوی‌تر شده است.

به گزارش اقتصادناب ، غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو، با اشاره به افزایش ذخایر شرکت های بیمه ای در سال گذشته گفت: در سال ۹۷ سه برابر سال ۹۶ برای شرکت های بیمه ای ذخیره فنی گرفته و این بدان معنی است که بنیان مالی آنها را قوی تر کرده و نگذاشتیم تبدیل به سود شده و بین سهامداران تقسیم شود و این مبلغ در داخل شرکت های بیمه باقی ماند.

وی تصریح کرد که “افزایش ذخیره فنی شرکت های بیمه ای به نفع این شرکت ها شده است.”

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ” استارتاپ ها در سالهای گذشته رشد زیادی یافته اند ” افزود: در حال حاضر ۱۰ شرکت استارت آپی فعال در زمینه بیمه وجود دارد که به عنوان کارگزار بیمه ای فعالیت می کنند و نقش آنها تسهیل سازی در امر فروش بیمه نامه است.

سلیمانی ادامه داد: استارت آپ های بیمه‌ای با تحلیل داده ها و بررسی هایی که دارند، به بیمه گذاران کمک می کنند که بیمه نامه ها را ارزانتر تهیه کرده و این مساله سبب شده که شرکت های بیمه گر به این رقابت توجه بیشتری داشته باشند و بتوانند سهم بیشتری به وسیله شرکت های استارتاپی در بازار بگیرند.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش  که “چرا با وجود منسوخ شدن نهاد ناظری با هیئت بیمه مرکزی در دنیا، اما همچنان در ایران روند نظارت بر شرکتهای بیمهسنتی است؟” گفت: بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر نقش نظارتی داشته که این نظارت در همه کشورها وجود دارد اما ممکن است ساختار آن متفاوت باشد و هیچ کشوری از نظارت بر صنعت بیمه دست نکشیده است.

منبع:چابک آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا