اجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهروزنامهفرهنگیویژهپیشخوان

دیدار مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو با خبرنگاران در نشست چای و قلم

 

اقتصادناب_شرکت بیمه تجارت نو با نیروهای جوان خود در سال ۱۳۹۵ فعالیت بیمه ای خود را آغاز کرد و تا امروز که کمتر از سه سال از خدمات بیمه ای اش گذشته در بخش های مختلف ورود خوبی داشته و هم راستا با شرکت های دیگر بیمه فعال و پرتلاش بوده است.

به گزارش اقتصادناب مدیر عامل جوان این مجموعه نیما نوراللهی در هم اندیشی چای و قلم و در جمع برخی خبرنگاران رسانه حاضر شد و به مباحثی اشاره کرد که لازم و ضروری بود تا همکاران صنعت بیمه و نیز بیمه گذاران این شرکت در سراسر کشور از رویدادهای جدید این شرکت آگاه شوند.

در ابتدای این هم اندیشی مدیر عامل شرکت از کاهش سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی شرکت گفت و دلایل این ماجرا را بازه زمانی دوساله برای تکمیل سرمایه شرکت دانست که بر اساس اساسنامه شرکت مهلت آن به اتمام رسیده رسیده است و اگر در این بازه زمانی مجمع فوق العاده تشکیل می شد برای افزایش سرمایه تا ۵ سال زمان وجود داشت.

هیئت مدیره جدید سعی کرد تا شرکت کاهش سرمایه نداشته باشد ولی سازمان بورس بیمه تجارت نو را مکلف کرد تا قانون تجارت را رعایت کند تا بعد از کاهش سرمایه به حداقل مبلغ قانونی ۱۲۵ میلیاردی برسد،پس به این ترتیب با ابلاغ بیمه مرکزی سرمایه ۱۲۵ میلیاردی تثبیت شده تا به افزایش سرمایه برسیم.به این ترتیب تا پایان اسفند ماه و بعد از مجمع فوق العاده بیمه تجارت نو که در ۱۵ دی برگزار خواهد شد افزایش سرمایه انجام می پذیرد

نکته مهم و اساسی این است که این موضوع خللی در فعالیت های شرکت ایجاد نکرده و توانایی و سرمایه شرکت را در ارایه خدمات به هیجچ عنوان تحت الشعاع قرار نمی دهد چرا که در حال حاضز با جذب پرتفوهای متعدد همچنان با قدرت به جلو در حال حرکت هستیم و ارائه خدمات به بیمه گذاران خود.

این موضوع مسجل شده که شرکت بیمه تجارت نو نسبت به گذشته رشد ۴ درصدی را در جذب پرتفوی تجربه می کند و این اتفاق  نوید بخش اتفاقات بسیار خوبی است و بر همین اساس طرح و ایده های خوبی می توان برایش ترسیم کرد.

کمیته امداد حضرت امام در کل کشود،پست بانک و بانک تجارت، بخش هایی از  عمران و بین الملل آستان قدس و دیگر بخش های کلان کشور در حال حاضر امور بیمه ای خود را به تجارت نو سپرده اند و با این روند بدون شک می توانیم به پرتفوی ۲۵۰ میلیاردی مورد انتظارمان برسیم.

اما چرایی کاهش ۲۵۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان آشکاری دیگری دارد و آن وجود ۳۵ هزار سهام دار و در حقیققت بهره بردار خرد در کل کشور است.بازه زمانی رسیدن به سود قابل ملاحظه با این تعداد بدون شک طولانی خواهد بود.باید اطلاع رسانی شود که تا پایان اسفند ماه سال جاری سرمایه شرکت افزایش خواهد یافت.

در ارتباط با بیمه های عمرو زندگی نیز باید گفت مجوز ۳ طرح و ایده نو از بیمه مرکزی اخذ شده و در وقت شایسته از آن رونمایی می کنیم و باید اعلام شود مشابه این طرح ها هرگز وجود نداشته و با این ایده های جدید می توانیم در این بخش از فروش بیمه های خرد سرآمد باشیم.

نکته دیگر و مهم در ارتباط با نمایندگان شرکت بیمه تجارت نو در کشور است.وجود نماینده فعال و کاری و حرفه ای و آشنا به اصول بازاریابی و مشتری مداری فاکتور اصلی برای فروش و جذب پرتفوی می باشد پس باید برای این بخش نیز طرح ویژه ای برای جذب نمایندگان جدید و ترغیب نمایندگان قدیم داشت.شرکت بیمه تجارت نو اعلام می کند نماینگان از فروش بیمه نامه های مختلف تا سقف دوبرابر حد مجاز مقرر شده در آیین نامه بیمه مرکزی می تواند در این شرکت کارمزد دریافت کنند و این نکته در اشتغال به کار جوانان جویای کار می تواند نقش مهمی ایفا کند.

از نکته دیگری هم باید سخن به میان آورد و آن کاهش بازه وصول مطالبات شرکت از ۱۶۰ روز به کمتر از ۵۰ روز است که این نکته مهم حایز اهمیت است و می توان در این دوره جدید مدیریتی شاهد میزان کارآیی آن بود.

موضوع دیگری که نوراللهی به آن اشاره داشت بحث سرمایه گذاری های بانکی بود که روال آن در گذشته وابسته به سودهای بانکی با نرخ مصوب بود ولی در این دوره مدیریتی در کمیته سرمایه گذاری شرکت مصوب شد تا این سرمایه گذاری ها منطقی و با اصول مناسب و در بخش های مختلف انجام شود.

در پایان مدیر عامل شرکت بیمه تجارت نو با تشکر از همه خبرنگاران با ابراز امیدواری از حضور این دوستان و حمایت این قشر از افراد آگاه و مطلع جامعه خواستار جلسات متعدد و هم اندیشی در حوزه بیمه و آگاهی مردم شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا