اجتماعیاخبار روزاخبار مهماقتصادیبانک و بورسروزنامهطلا وسکهویژه

در پایان معاملات روز جمعه قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۲۹۰ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش  اقتصادناب به نقل از رویترز، در حالی که رشد شاخص ها در بورس وال استریت تاثیر افت ارزش دلار را خنثی کرده است قیمت طلا که روز پنجشنبه به پایین ترین رقم در ۲ هفته گذشته رسیده بود روز جمعه نیز اندکی کاهش یافت.

روز پنجشنبه به دلیل رشد قابل توجه ارزش دلار قیمت فلز زرد به پایین تر از ۱۳۰۰ دلار رسید و پایین ترین رقم یک هفته گذشته را تجربه کرد.

کریس گافنی، تحلیلگر بازار طلا گفت: «رشد ارزش دلار معمولا به قیمت فلزات گرانبها لطمه می زند و اکنون با تقویت سایر ارزها در برابر ارزش دلار شاهد جبران بخشی از افت قیمت طلا هستیم.»

پس از آنکه بزرگترین بانک آمریکا، یعنی بانک جی پی مورگان میزان سوددهی بالایی را در سه ماهه نخست امسال به ثبت رساند ارزش شاخص ها در بازار بورس وال استریت شاهد افزایش بود و این مسئله سبب تضعیف نسبی قیمت طلا شد.

بر اساس این گزارش در پایان معاملات روز جمعه قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۲۹۰ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۵ درصد افزایش مواجه بود و به ۱۲۹۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

در همین حال، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با ۰.۲ درصد کاهش مواجه بود و برای اولین بار در طی ۴ هفته گذشته افت هفتگی را به ثبت رساند. این افت هفتگی مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد.

گافنی افزود، لحن منفعلانه تر فدرال رزرو آمریکا و آمارهای ضعیف از رشد اقتصاد جهانی می تواند موجب رشد بیشتر قیمت طلا شود، اما برگشتن به سطح بالای ۱۳۰۰ دلار دشوار خواهد بود.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا