اخبار مهمبیمهپیشخوان

خدمات مراقبت در منزل بیمه می‌شوند

” حضرتی گفت: طرح مراقبت در منزل تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند تا ارائه خدمات بهتر از گذشته انجام شود. “
به گزارش اقتصادناب، مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه دولت، وزارت بهداشت را مکلف به ارائه خدمت در جامعه و خدمات پرستاری در منزل کرده است.
او افزود: اکنون ﻛﺸﻮﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ سنی ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺍﺯ جوانی ﺑﻪ ﺳﺎﻟﺨﻮﺭﺩﮔی ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ می‌ﻛﻨﺪ. براساس برآورد‌ها در سال ۲۰۵۰ جمعیت پیر ایران افزایش پیدا خواهد کرد. در این دوره بیماری‌های غیرواگیر افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل مراقبت در منزل باید از همین زمان ارتقا پیدا کند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: افزایش ۱۰ درصدی تعرفه مراقبت در منزل و تشکیل اتحادیه مراقبت در منزل از جمله اقدامات مهم در این حوزه طی سال گذشته بوده است. به گفته او پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل در پنج بیماری انجام شده است که به زودی ابلاغ می‌شود.
 حضرتی با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۸۱۶ مرکز مراقبت در منزل راه اندازی و ۵۹۱ مرکز هم مجوز را دریافت کرده‌اند، گفت: آیین‌نامه مراکز طولانی مدت نوشته و به زودی ابلاغ می‌شود تا بیماران خدمات مراقبتی را دریافت کنند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: ۱۸ برنامه کوتاه مدت حرفه ‌ای در زمینه آموزش‌های ضمن خدمت پرستاران طی یک سال گذشته برگزار کرده ایم و تدوین شیوه نامه اصلاح ساختار بیماران در معاونت پرستاری هم انجام شده  و به زودی ابلاغ می‌شود.
او گفت: دوره آموزش بیماران در حال تدوین است تا بیماران پس از ترخیص از بیمارستان خود مراقبتی کنند؛ امروزه ۶ انجمن علمی در کشور فعالیت می‌کنند و با تشکیل شبکه علمی-تحقیقاتی پژوهش منسجم انجام می‌شود.
حضرتی با اشاره به جدا سازی حقوق  پرسنل و کارانه پرستاران اظهار کرد: علاوه بر آن پروتکل‌های واحد و استانداردی در حوزه پرستاری نداشتیم و امروزه فرم‌های ارزیابی و بررسی مراقبت‌ها طراحی شده است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: بازنگری شاخص‌های ملی پرستاری در حال انجام است و سعی کردیم  آیین نامه جذب پرستار در مناطق محروم  را تدوین کنیم که بر این اساس  ۴۰ پانسیون برای پرستاران و ماما‌ها در مناطق محروم با کمک خیرین در حال ساخت است.
او گفت: ۱۴ هزار مدیر پرستاری در کشور داریم و بیش از ۳ هزار نیروی کمک پرستاری در بخش‌های خصوصی جذب شده اند و کار‌های غیر حرفه‌ای به وسیله آن‌ها انجام می‌شود.
حضرتی ادامه داد: حدود ۳۰ هزار نفر صلاحیت حرفه‌ای پرستاری برای پرستاران صادر شده است و این آزمون به وسیله سازمان سنجش انجام می‌شود.
معاون پرستاری وزارت بهداشت به آموزش پرستاران در شرایط بحرانی هم اشاره و اظهار کرد:  ۱۰۰ پرستار در سه دوره پودمانی آموزش دیده‌اند و راه اندازی سامانه ملی ثبت اطلاعات پرستاران در سال گذشته انجام شده است تا  تعداد پرستاران بیکار و منتظر طرح مشخص شده شود در واقع این سامانه پیش درآمد سامانه صلاحیت حرفه‌ای است.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا