اجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

خاورمیانه و توسعه در پرداخت به موقع حق عضویت عقب مانده اند

اقتصادناب- سید محمدعلیپور یزدی، درباره ادعای برخی از مدیران عامل صنعت بیمه که صبحانه کاری سندیکا را با توجه به میزان حق عضویت پرداختی، بسیار گران قیمت برشمرده اند، پاسخ داد: فردی که چنین اظهار نظری کرده، اصلا حساب و کتاب بلد نبوده و جمع دو دوتا را هم نمی داند.!

به گزارش سایت تحلیلی- خبری اقتصادناب، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران،گفته که با وجود نصف شدن بودجه این سندیکا و حتی بدون فروش ساختمان و دارایی، یکی از ساختمان های بیمه ایران را درمناقصه ای به ارزش ۵ میلیارد تومان خریداری کرده اند و در حال حاضر، سندیکای بیمه گران در تدارک ساخت وساز آن است.

سید محمد علیپور یزدی، توضیح داده که سند ملکی ساختمان خریداری شده، طبق جمع بندی اخیر اعضاء به نام سندیکا ثبت خواهد شد و تایید کرد که تنها ایراد آن زمانی است که یکی از اعضا بخواهد از عضویت در سندیکا انصراف دهد که در اینصورت این موضوع با محاسبه  کارشناسی قابل حل است.

وی،درباره ادعای برخی از مدیران عامل که صبحانه کاری سندیکا را با توجه به میزان حق عضویت پرداختی بسیار گران قیمت برشمرده اند،پاسخ داد: فردی که چنین اظهار نظری کرده، اصلا حساب و کتاب بلد نبوده و جمع دو دوتا را هم  نمی داند.!

علیپور یزدی، تایید کرد که حق عضویت های دریافتی از اعضاء در یک حساب بانکی قرار داشته وسود آن هم به موقع اخذ می شود.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران درباره تاخیر در پرداخت حق عضویت برخی از اعضا با گذشت پنج ماه از ابتدای سالجاری هم گفت که با توجه به قطعی نشدن آمار عملکرد هر شرکتی،شرکت های بیمه موظف هستند تا پایان شهریورماه امسال نسبت به پرداخت کامل حق عضویت خود مبادرت ورزند که البته برخی شرکت ها همچون خاورمیانه و توسعه نسبت به پرداخت به موقع حق عضویت عقب مانده اند.

وی،از نامه نگاری تعدادی از مدیران عامل شرکت های بیمه ای به وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی برای  انتخاب رئیس کل بیمه مرکزی دفاع کرده و آن را اقدامی خوب دانست و توضیح داد که متولی آن نامه سندیکای بیمه گران نبوده اما بیشتر،عباس زادگان مدیر عامل قبلی شرکت بیمه تجارت نو پیگیر این امر بود،حال آنکه وزیر وقت اقتصاد  بدون مشورت با اهالی صنعت بیمه فردی را در بیمه مرکزی منصوب کرد.

علیپور یزدی،تصریح کرد که در ۲۰ سال گذشته یک مدیر بیمه ای به ریاست کلی بیمه مرکزی منصوب نشده و با وجود رفاقت دیرینه خود با کرباسیان وزیر وقت اقتصاد، اما او حتی یکبار هم در مورد انتخاب رئیس کل بیمه مرکزی نظر او را نپرسیده است.

به گفته وی، اگر وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بررسی گزینه رئیس کل بیمه  مرکزی به داخل صنعت می آمد حتی اگر به هیچ نتیجه ای هم نمی رسید، اما آگاهی او نسبت به صنعت بیمه چندین برابر می شد.

علیپور یزدی با بیان اینکه ۱۰ سال عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین بوده وبیش از همه درآن شرکت دوندگی کرده و زحمت کشیده است،نسبت به خروج شرکت بیمه اتکایی امین ازجمع اعضای سندیکا هم اظهار داشت  که به لحاظ اساسنامه سندیکا، شرکت های  بیمه ای  مناطق آزاد می تواند عضو سندیکا نباشد.!

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا