اخبار مهماقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

حمایت بیمه ایران از کادر درمانی کشور در مقابله با ویروس کرونا

اقتصادناب_تفاهم‌نامه همکاری بیمه ایران و سازمان نظام پزشکی کشور ‏برای حمایت از کادر درمانی در مقابله با ویروس کرونا به همراه توافق‌نامه اجرایی طرح سپاس مردم ایران (سما) در مراسمی با حضور دکتر علیرضا زالی رییس ستاد فرماندهی عملیات و مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، دکتر عباس آقازاده رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کل کشور،. دکتر یدالله سهرابی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی به امضای دکتر محمد رضائی مدیرعامل بیمه ایران و دکتر سعید کاظمی مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی رسید.
 به گزارش اقتصادناب از روابط عمومی بیمه ایران، با شیوع ویروس کرونا، سربازان ملی کادر درمان کشور همانند ‏مدافعان ۸ سال دفاع مقدس اما این بار با دشمنی نامرئی می ستیزند و در این راه ‏از بذل جان عزیز خود نیز دریغ ندارند. این توافق نامه به منظور قدردانی و تکریم از خدمات ‏ارزشمند کادر درمان ایران زمین و در راستای دستور رئیس کل بیمه مرکزی ایران مبنی بر مشارکت و ایفای نقش مؤثر صنعت بیمه کشور در ‏مقابله با ویروس کرونا منعقد شده است.
 موضوع تفاهم نامه پرداخت غرامت فوت ناشی از ابتلای کادر درمان کشور به ویروس کرونا از ‏محل کمک‌های اعطایی به حساب طرح سپاس مردم ایران است و تمامی کادر درمانی کشور، اعم از پزشکان، پرستاران، پیرا پزشکان و کادر ‏اداری و خدماتی که در مراکز درمانی دولتی و خصوصی به عنوان جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا ‏به کرونا فعالیت می کنند و با ابتلای به ویروس کرونا در حین خدمت به درجه رفیع شهید خدمت ‏نائل می شوند را تحت پوشش قرار می دهد.
 بر مبنای این تفاهم نامه، بیمه ایران به عنوان مجری طرح، از محل منابع و وجوه جمع آوری شده با معرفی صندوق مبلغ ۵۰۰ میلیون ‏ریال غرامت پرداخت خواهد کرد. پرداخت غرامت به ذینفعان هر یک از فوت‌شدگان کادر درمان ناشی از ‏ویروس کرونا، تا حداکثر مبلغ موجودی حساب طرح صورت می پذیرد و ایفای تعهدات از محل این حساب، برای فوت‌شدگان قبل از امضای این ‏توافق نامه نیز صورت می پذیرد.‏
 منابع مالی حساب این طرح علاوه بر کمک اولیه هر یک از طرفین این تفاهم نامه، از محل جمع آوری کمک‌های اعطایی کارکنان صنعت بیمه کشور، شبکه فروش صنعت بیمه کشور ‏اعم از ‏نمایندگان و کارگزاران بیمه، وجوه واریزی عموم مردم، واریزی‌های دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و خصوصی از ‏محل ‏بودجه مسئولیت اجتماعی مربوطه و کمک های دولت و نهادهای عمومی و سایر مراجع و سازمان‌های داوطلب تامین خواهد شد.
 در صورت استقبال عمومی از طرح و جمع آوری منابع مالی به رقمی بیش از ‏تعهداتی که برای ‏غرامت فوت زیان‌دیدگان مورد نظر قرار گرفته است، مجری و صندوق ‏می توانند برای مازاد وجوه ‏باقیمانده با تدوین شیوه نامه اجرایی مشترک و با اولویت ‏بندی لازم نسبت به تخصیص بیمه نامه ‏زندگی یا سایر خدمات بیمه ای به ورثه ‏قانونی فوت شدگان شهدای خدمت از طریق شرکت ‏سهامی بیمه ایران اقدام کنند.
شایان ذکر است این طرح بعد از اجرای موفق طرح حمایتی بیمه گری سپاس از حافظان سلامت، دومین طرح بیمه ایران در حمایت از کادر درمان کشور می باشد.

منبع خبر: بیمه ایران

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا