اخبار مهماقتصادیصنعت،معدن و تجارتمجلسویژهپیشخوان

جواب رد روسیه به درخواست آمریکا درباره توقف خرید نفت از ایران

جواب رد روسیه به درخواست آمریکا درباره توقف خرید نفت از ایران

وزیر انرژی روسیه تاکید کرد، این کشور دارای قرارداد خرید نفت از جمهوری اسلامی است و به درخواست آمریکا در باره عدم واردات نفت از ایران، تنها از لحاظ حقوقی نگاه می‌کند.

به گزارش اقتصادناب، به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، “الکساندر نوواک”وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که مسکو درخواست طرف آمریکایی در باره توقف واردات نفت از ایران را صرفا بر اساس ضوابط حقوقی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

نوواک بامداد امروز (چهارشنبه) بعد از مذاکرات خود با “ریچارد پری” وزیر انرژی و “استیون منوچین” وزیر خزانه داری آمریکا در واشنگتن، در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره گفت: «ما دارای قرارداد خرید نفت از ایران هستیم که در سال ۲۰۱۴امضاء شده که در حال اجراست و به همین دلیل  وضعیت را در وهله نخست بر اساس ضوابط حقوقی ارزیابی کنیم.»

یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که این کشور قصد دارد متحدان خود را متقاعد سازد که از ماه نوامبر از واردات نفت از ایران خودداری کنند.

وزیر انرژی روسیه همچنین اعلام کرد که در دیدار با همتای آمریکایی خود مسئله فعالیت شرکت‌های آمریکایی در روسیه و تاثیر تحریم‌ها در فعالیت آنها را مورد بررسی قرار داده است.

وی به خبرنگاران توضیح داد: «ما مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه در زمینه انرژی و دورنمای همکاری‌ها را بررسی کردیم و همچنین فعالیت شرکت‌های آمریکایی در بازار نفتی روسیه که در نتیجه تحریم‌های آمریکا فعالیت‌شان در برخی طرح‌های مشخص متوقف شده است.»

به گفته وی، طرفین همچنین در باره امکان گسترش همکاری‌ها از جمله در مسائل مربوط به توسعه گاز طبیعی بعنوان بهترین سوخت از لحاظ زیست محیطی صحبت کردند. به گفته وی، مسئله ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-۲» نیز از دیگر موضوعات مورد بررسی بود.

وزیر انرژی روسیه یادآور شد که در دیدار با همتای آمریکایی‌اش، مسائل مربوط به تصمیمات اتخاذ شده برای حل و فصل استخراج نفت در چارچوب توافقات اوپک+، مورد بررسی قرار نگرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا