اخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

تلاش مضاعف بیمه اتکایی ایرانیان در شرایط تحریم

 

“اقتصادناب_مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان گفت: این شرکت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در شرایط تحریم از تمام ظرفیت خود برای همکاری با شرکت های بیمه ای استفاده کند.”
به گزارش اقتصادناب نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان گفت: این شرکت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در شرایط تحریم از تمام ظرفیت خود برای همکاری با شرکت های بیمه ای استفاده کند.
سید محمد آسوده در گفتگو با خبرنگاران درباره اعمال تحریم ها در کشور و وضع فعلی شرکت های بیمه گفت: ای کاش تحریم ها نبود. چون مکانیسم بیمه بر این محور قرار دارد که ریسک های بزرگ مثل زلزله یا آلودگی های نفتی باید بین بازارهای بین المللی تقسیم شود و از طرفی ما هم بتوانیم از خارج از کشور پذیریش ریسک داشته باشیم.
وی افزود: چاره ای نداریم با تحریم ها مقابله کنیم. در این شرایط شرکت های بیمه ای می بایست دست به اقداماتی بزنند. یکی از این کارها افزایش سرمایه است. همکاری و توزیع ریسک ها و سفارش های کنسرسیومی هم در این شرایط برای شرکت های بیمه راهگشا خواهد بود.
آسوده با اشاره به اینکه بیمه مرکزی به برخی از شرکت های مستقیمی که امکان و توانایی کار اتکایی دارند اجازه این فعالیت را به آنها بدهد گفت: دولت باید پشتوانه بیمه ها باشد تا شرکت بتوانند ریسک ها را مدیریت کنند.
مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در پاسخ به این سئوال بانکداری ایرانی؛ که آیا شرکت های بیمه ای می توانند از مشتریان بین المللی که بعد از اعمال تحریم ها به صورت یک طرفه از کشور خارج شده اند خسارت دریافت کند توضیح داد: بستگی به قراردادهای منعقد شده دارد. گاهی اوقات در قراردادها بند خروج از قرارداد در صورت شرایط تحریم وجود دارد که آن مسائل مربوط به خودش را دارد. یا اگر شرط تحریم های سازمان ملل در آن قید شده باشد شرکت ها می توانند این موارد را پیگیری کنند.
آسوده افزود: مبنای فعالیت بیمه عمدتا دوستی و ارتباطات است. به عنوان مثال یک شرکت علیرغم قرارداد از توافقی که با آن داشتیم خارج شد و به جای اینکه به دادگاه یا حکمیت مراجعه کنیم، این پوشش را از داخل کشور تامین کنیم.
وی درباره تفاوت نرخ گذاری در شرایط عادی و شرایط تحریم و احتمال پیشنهاد نرخ شکنی از سوی برخی شرکت ها گفت: قراردادها دو مدل هستند. ما که نرخ نمی دهیم. ما تابع نرخ هایی هستیم که خود شرکت های بیمه صادر می کنند و ما درصدی از کار آنها را قبول می کنیم. ولی گاهی اوقات ممکن است شرکت ظرفیتی را نداشته باشد. یا ریسکی را بین ۶ شرکت توزیع شده و در حد ظرفیت از ۴ شرکت آن را گرفته ایم و اگر شرکت پنجم دیرتر مراجعه کند دیگر توانمندی پذیرش آن را نداریم. بحث های فنی گاهی اوقات وجود دارد ولی همکاری و تعامل بسیار خوبی با شرکت های بیمه داریم.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره اینکه آینده این شرکت در شرایط تحریم و همکاری با شرکت های بیمه ای را چگونه پیش بینی می کنید؟ گفت: برای شرایط تحریم فکر و برنامه داریم. به عنوان مثال اگر در شرایط عادی از یک ریسک، ۲ درصد قبول می کنیم در شرایط تحریم آن عدد به ۴ درصد تغییر می کند.
آسوده تاکید کرد: این شرکت متعلق به بخش خصوصی است و باید انتظارات سهامداران برآورده شود. ولی تا جایی که سود، آمار و اطلاعات و قیمت تمام شده اجازه می دهد در شرایط تحریم باید بیشتر از ظرفیت ها کار کنیم. پذیرش ریسک بیشتر ظرفیت برای آینده شرکت نیز مطلوب خواهد بود.
وی در پایان اظهار داشت: بیمه اتکایی ایرانیان تمام تلاش خود را می کند تا حداکثر پوشش هایی را که ظرفیت های فنی و سرمایه ای به آن اجازه می دهد به شرکت های دیگر ارائه دهد.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا