اجتماعیاخبار روزاخبار مهماستانهااقتصاد و داراییاقتصادیصنعت،معدن و تجارتپول وسرمایهکرمانشاه

 تقاضای استاندار کرمانشاه از وزیر نیرو: امکان بهره‌مندی اسلام‌آباد و دالاهو از طرح گرمسیری را فراهم کنید

 

به گزارش اقتصادناب استاندار کرمانشاه صبح امروز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه در آیین بهره‌برداری از فاز اول بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات که با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و اردکانیان وزیر نیرو در شهرستان اسلام آباد برگزار شد؛ اظهار داشت: دکتر اردکانیان از جمله وزرایی هستند که حدود ۷ بار به کرمانشاه سفر کرده است و در دوران زلزله نیز با تلاش‌های ایشان توانستیم بسیار سریع‌تر این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: شرکت فراب یک شرکت توانمند در حوزه صنعت برق است و این مجموعه در این شرایط سخت تحریم، توانست با راه‌اندازی بخش گازی نیروگاه، کار بزرگی انجام دهند و به شکل عملی شعار رونق تولید را تحقق ببخشد.

بازوند در ادامه استان کرمانشاه را یکی از قطب‌های پتروشیمی کشور معرفی کرد و گفت: خوشبختانه پس از سال‌ها با تلاش‌های دکتر زنگنه عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی چهارم اسلام آباد با سرمایه گذاری حدود ۶ هزار میلیارد در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان آغاز شد.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به همجمواری کرمانشاه با کشور عراق، پروژه راه آهن کرمانشاه _ خسروی از یک اهمیت زیارتی و تجاری بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: این پروژه برای اجرا نیازمند ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که امیدوارم مجلس در این زمینه کمک کند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: قطعه کرمانشاه _ اسلام آباد هم اکنون با پیشرفت ۳۸ درصدی در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به اردکانیان اظهار داشت: از وزیر محترم نیرو تقاضا داریم با احداث سد مخزنی پاتاق، امکان بهره مندی منطقه دالاهو و اسلام آباد از منابع آبی طرح عظیم گرمسیری را فراهم کنند. بی گمان با اجرای این پروژه شاهد تحولی چشمگیر در اقتصاد منطقه خواهیم بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا