اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

تحقق افزایش سرمایه تا پایان سال ۹۸

اقتصادناب_مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه معلم (سهامی عام) با حضور ۹۳.۳۳ درصد از سهامداران، مدیر عامل، اعضاء هیئت مدیره، نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار و صورتهای مالی سال ۹۷ با رای قاطع سهامداران تصویب شد.

به گزارش اقتصادناب به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، پس از استقرار اعضاء هیئت رئیسه و انتخاب غلامرضا حیدری کرد زنگنه به عنوان ریاست مجمع، مدیر عامل شرکت ضمن تشریح عملکرد یکساله بیمه معلم گفت: شرکت بیمه معلم با ورود رسمی به فرابورس در سال ۹۷ اولین مجمع عمومی خود را در حالی برگزار می کند که درج نام بیمه معلم با نماد “ومعلم” در فرابورس نوید شفافیت بیشتر را به سهامداران می دهد.

 محمدابراهیم تحسیری مدیر عامل بیمه معلم با بیان اینکه شرکت بیمه معلم با استقرار حاکمیت شرکتی و سیستم کنترل داخلی گام های عملیاتی در راه شفاف سازی برداشته است، عنوان داشت:شعار بیمه معلم در سال ۹۷ تحقق اهداف سند استراتژیک بود ودر راستای تحقق اهداف سازمانی، شعار سال ۹۸ چابک سازی سازمانی اعلام گردید.

مدیر عامل بیمه معلم در ادامه به برنامه های این شرکت بیمه در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت:ارایه طرح های نوین فروش، توسعه و یکپارچه سازی فروش، توسعه خدمات الکترونیک، نیازسنجی و اموزش شبکه فروش و افزایش سرمایه از برنامه های در دست اقدام در سال ۹۸ محسوب می شود.

 در ادامه مجمع غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس هیئت مدیره بیمه معلم اصلاح ساختار مالی شرکت را با توجه به افزایش حجم پرتفوی بیمه ای شرکت ضروری دانست و خاطر نشان کرد : برنامه افزایش سرمایه شرکت تا سطح مناسبی در دستور کار هیئت مدیره قرار گرفته که تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.

در ادامه با پخش یک کلیپ، عملکرد بیمه معلم منتهی به سال مالی ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت.

 بر اساس این گزارش، بیمه معلم در سال ۹۷ با تولید ۱۶.۳۳۸ میلیارد ریال حق بیمه، رشدی ۳۴ درصدی نسبت به سال ۹۶ را ثبت کرد.

رشد ۳۴ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه معلم نسبت به دوره مشابه ماقبل در حالی است که این میزان رشد از میانگین رشد حق بیمه کل صنعت بیمه بالاتر بوده است.

بر اساس این گزارش، شرکت بیمه معلم ضمن اصلاح ترکیب پرتفوی خود توانست در سال ۹۷ جایگاه هشتم بازار را برای خود حفظ کند.

گفتنی است، مقایسه بودجه شرکت بیمه معلم و حق بیمه صادره در سال ۹۷ حاکی از آن است که  بودجه شرکت رقمی بالغ بر ۱۵.۵۷۱ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با حق بیمه تولیدی، ۱۰۵ درصد بودجه محقق شده است.

 بازده پرتفوی بورسی :

در سال ۹۷ بازده پرتفوی بورسی شرکت، ۹۱ درصد بوده که نسبت به سال گذشته با بازده ۱۳ درصد، رشد چشمگیر ۷ برابری را تجربه کرده است. همچنین بالاتر بودن بازده پرتفوی بورسی شرکت نسبت به بازده ۸۵ درصدی شاخص کل، حاکی از آن است که شرکت از کلیه فرصت های سرمایه گذاری موجود در بورس، نهایت استفاده را برده است.

این گزارش می افزاید، در سال ۹۷  سود شرکت به ۳۰۱ میلیارد ریال رسیده است.

در ادامه با ارائه گزارشی از حسابرس و بازرس قانونی در خصوص عملکرد بیمه معلم در سال ۱۳۹۷، صورتهای مالی منتهی به ۹۷/۱۲/۲۹ بیمه معلم به تصویب سهامداران رسید و تقسیم ده درصد سود میان سهامداران مورد تایید مجمع قرار گرفت و بر اساس مصوبه مجمع، مقرر شد پاداش هیئت مدیره به سهامداران حقوقی پرداخت گردد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا