اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

تحرکات یک خبرگزاری علیه بیمه مرکزی / در بیمه سرمد چه خبر است؟

تحرکات یک خبرگزاری علیه بیمه مرکزی / در بیمه سرمد چه خبر است؟

در حالیکه فارس فیش حقوقی تاجگردون را منتشر کرد و منجر به عزل وی شد، اعضا هیات مدیره این شرکت بیمه ای در رسانه ها اقدام به تحرکاتی کرده اند و امروز هم خبرگزاری فارس از بیمه مرکزی خواسته تا اسناد احراز هویت تاجگردون را منتشر کند حال باید دید هدف اعضاء هیات مدیره سرمد از این تحرکات چیست؟/ کاتب در خصوص تاجگردون می گوید:در دوران حضور ایشان در سمت ریاست سندیکای بیمه‌گران، فعالیت‌های سندیکا رنگ دیگری پیدا کرد و به یک نهاد فعال و تاثیرگذار در صنعت بیمه تبدیل شد و این تجربه مدیریتی می‌تواند در کنار نیروهای جوان و پرانگیزه سرمد، به موفقیت هرچه بیشتر شرکت کمک کند.

به گزارش اقتصادناب از فارس امروز خبری منتشر کرده و در راستای تنویر افکار عمومی از بیمه مرکزی در خواست افشا اسناد احراز صلاحیت تاجگردون را دارد و اینکه طبق کدام شرایط گرداندن یک انجمن، سابقه مدیریتی بیمه ای محسوب می‌شود.

فارس می گوید: مطابق تبصره ۱ ماده ۲ آیین نامه ۹۰ نحوه احراز صلاحیت حرفه ای کارکنان کلیدی موسسات بیمه ای، وی با داشتن مدرک فوق لیسانس باید ۸ سال تجربه مدیریتی که نیمی از آن باید تجربه مدیریت بیمه ای باشد را ارائه نماید.

این در حالی است که طبق اسناد، تاجگردون از تاریخ ۸۷/۱۰/۲۳ لغایت ۹۳/۱۰/۲۳ در پست  دبیرکل سندیکای بیمه گران مشغول بوده حال آنکه اعتبار نامه او به عنوان نماینده گچساران در مجلس در تاریخ ۹۰/۱۲/۲۵ صادرشده است.

یعنی با فرض اینکه دبیرکل یک انجمن شغل تمام وقت بیمه ای محسوب شود، به علت تداخل در امر نمایندگی در سوابق تاجگردون ۸ ماه کسری وجود دارد.

انچه که درخبرگزاری فارس امده نشان می دهد ، اطلاعاتی  به فارس داده شده و بیمه مرکزی را در مظان اتهام قرار داده است.

زوایای مختلف برخوردهای اعضا هیات مدیره بیمه سرمد با وقایع اخیر را بررسی کرده که  در لینک فوق موجود است.

در این گزارش اتفاقا به نحوه احراز صلاحیت تاجگردون هم اشاره شده است که در ذیل می آید:

آزمون جدید بیمه مرکزی در احراز صلاحیت ها

چندی پیش ریسک نیوز در کلاب هاوس اتاقی با محوریت بررسی آیین نامه ۹۰ برگزار کرد . در این اتاق انتقاداتی به وزنه سیاست در آیین نامه ۹۰ مطرح گردید و اتفاقا یکی از سوالات این بود که ایا تاجگردون که دارای سبقه سیاسی است مشمول ایین نامه ۹۰ می شود؟

در پاسخ بدین سوال رحیم مصدق معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی صراحتا اذعان داشت که غلامرضا تاجگردون چندین سال به عنوان دبیر کل سندیکای بیمه گریان نقش آفرینی کرده و در ارتباط موثر و مستقیم با مسایل مترتب بیمه ای بوده است بنابراین مشمول ایین نامه ۹۰ خواهد بود.

اما به نظر می رسد وقایع اخیر نشان داد که تجدید نظر در نحوه احراز صلاحیت ها انقدر ضروری است که نباید اجازه داد برند یک بیمه و حقوق ذینفعان دستخوش انتصابات سیاسی شود.

از طرفی مجتبی کاتب رئیس هیات مدیره بیمه سرمد و فرزند غلامرضا کاتب نمانیده پیشین مجلس نیز در زمانی که صلاحیتش احراز شد، مورد انتقاداتی قرار گرفت.

داستان بیمه سرمد ناظر بر این است که بیمه مرکزی و آیین نامه ۹۰  وارد آزمون جدیدی شده است، آزمونی که نشان می دهد، صنعت بیمه نباید دستخوش تسویه حسابهای سیاسی شود.

اما نکته جالب اینجاست که مجتبی کاتب رئیس هیات مدیره بیمه سرمد در خصوص سوابق تاجگردون درجلسه شورای مدیران این شرکت اذعان داشته که تاجگردون از مدیران باسابقه کشور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برنامه و بودجه هستند که با صنعت بیمه هم آشنا هستند. در دوران حضور ایشان در سمت ریاست سندیکای بیمه‌گران، فعالیت‌های سندیکا رنگ دیگری پیدا کرد و به یک نهاد فعال و تاثیرگذار در صنعت بیمه تبدیل شد و این تجربه مدیریتی می‌تواند در کنار نیروهای جوان و پرانگیزه سرمد، به موفقیت هرچه بیشتر شرکت کمک کند

از انتقادات وارده به احراز صلاحیت تاجگردون و آیین نامه ۹۰ که بگذریم ،چرا که همچنان دور زدن آیین نامه ۹۰  زیر ذره بین نقد است، باید گفت معلوم نیست چرا اعضا هیات مدیره بیمه سرمد این انتقادات به بیمه مرکزی را  از طریق رسانه ها و خبرگزاری ها اکنون مطرح می کنند و در ابتدای تایید صلاحیت تاجگردون نظرات دیگری داشته اند؟

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا