اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

تاسیس بازار متشکل بیمه را به رای گذارید

اقتصادناب_ پیشنهادی را به طراحان و اعضاء هیات موسس ارائه می دهد مبنی بر اینکه تاسیس بازار متشکل بیمه را به رای خانواده بزرگ صنعت بیمه و کارشناسان و مدیران عامل گذارید. /اگر قرار باشد، بنا بر اظهارات اعضا هیات موسس این بازار، با انتقال معاملات بیمه‌ای به یک اتاق شیشه‌ای و یا تابلوی نرم‌افزاری، هزینه جمع‌آوری اطلاعات و مذاکره میان انتقال‌دهندگان و انتقال‌گیرندگان ریسک به شدت کاهش یابد ، پس بهتر است که طراحی و نحوه تاسیس آن نیز در یک فضای شیشه ای و شفاف صورت گیرد.

به گزارش اقتصادناب چند روزی است که خبر تشکیل بازار متشکل بیمه ای خواسته یا نا خواسته به رسانه ها درز پیدا کرده است .

در ابتدا نام هیات موسس این بازار رسانه ای شد که اسامی افرادی چون مینا صدیق نوحی، علوی، ضیائی ،غلامی ، قرع خانی ، جهانگیری ، خسروشاهی ، پیکارجو ، مظلومی، عباسیان فر و مسعود حجاریان به چشم می خورد .

در حالیکه اطلاعات چندانی از ویژگی ها و اهداف تشکیل این بازار  در دست نبود پرویز خسرو شاهی ، قائم مقام  بیمه مرکزی در یادداشتی  که در ریسک نیوز نیز منتشر شد پاره ای اهداف تشکیل این بازار را اطلاع رساتی کرد.بازار متشکل بیمه به دنبال جایگزینی جنگ قیمتی با رقابت قیمتی

همانطور که در یادداشت قائم مقام بیمه مرکزی تاکید شده هدف ایجاد این بازارتجمیع معاملات و مذاکرات بیمه‌ای در خصوص ریسک‌های نیازمند واگذاری اتکائی در یک محیط فیزیکی و یا نرم‌افزاری واحد و سازمان یافته و منجسم و دارای ضوابط مشخص و منصفانه عنوان شده تا از نرخ شکنی و جنگ قیمتی جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش از مفاد این اطلاعات مشخص است که نظارت بر توزیع ریسک ها و پیشگیری از ارایه قیمتهای غیر واقعی و غیر فنی در دستور کار ابن بازار قرار دارد.

گذاری در صنعت بیمه نشان می دهد مخالفان و موافقان این طرح بسیارند  افرادی که معتقدد  لزوما ایجاد این بازار نمی تواند به تعادل قیمتی در صنعت بیمه منجر شود و شاید موازی کاری با سایر نهادها را به دنبال داشته باشد  و چه بسا به انحصاری جدید منجر شود و کسانیکه معتقدند اساسا این قبیل بازارها نشات گرفته از فعالیتهای سندیکائی است که متاسفانه به دلیل ضعف ضمانتهای اجرائی با شکست مواجه شده است و البته از سوی دیگر تا کنون به غیر قائم مقام بیمه مرکزی که از اعضا هیات موسس است، سایر  اعضا سکوت اختیار کرده اند.

در همین زمینه ریسک نیوز پیشنهادی را به طراحان و اعضاء هیات موسس ارائه می دهد مبنی بر اینکه تاسیس بازار متشکل بیمه را به رای خانواده بزرگ صنعت بیمه و کارشناسان  و مدیران عامل گذارید.

اگر تشکیل این بازار قرار است ، صنعت بیمه را در یک فضای شیشه ای تبادل اطلاعات قراردهد، پس نیازمند همراهی و هماهنگی همه مدیران عامل و کارشناسان و خبرگان صنعت است پس با ارایه اطلاعات دقیق از اهداف ایجاد این بازار ، در یک رای گیری منصفانه و دموکراتیک تاسیس این بازار را به رای فعالان صنعت گذارید..

مسلما قرار نیست کلیه تصمیات صنعت بیمه و یا مثلا مصوبات شورای عالی بیمه پیش از تصویب به شور گذاشته شود اما تشکیل بازار بیمه به عنوان یک مرکز تبادل اطلاعات بیمه ای نیازمند هماهنگی و همراهی همه مدیران عامل و دست اندرکاران صنعت بیمه است.

بدون شک اگر قرار باشد، بنا بر اظهارات اعضا هیات موسس این بازار، با انتقال معاملات بیمه‌ای به یک اتاق شیشه‌ای و یا تابلوی نرم‌افزاری، هزینه جمع‌آوری اطلاعات و مذاکره میان انتقال‌دهندگان و انتقال‌گیرندگان ریسک  به شدت کاهش یابد ،  پس  بهتر است که طراحی و نحوه تاسیس آن نیز در یک فضای شیشه ای و شفاف بدور از ابهام  و با خرد جمعی صورت گیرد که چه بسا مخالفت مدیران عامل و خبرگان و کارشناسان صنعت بیمه بدون تردید می تواند ضمانت اجرای تصمیمات این بازار را با خدشه روبرو کند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا