اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

  بیمه کوثر پایه گذار بدعتی نو

اقتصادناب_ارتقاء روابط عمومی در ساختار سازمانی یک نهاد تجاری این پیام را به ذینفعان ، مشتریان ، رسانه ها و رقباء مخابره می کند که اختیار عمل، قدرت تصمیم گیری و ظرفیت اجرائی در روابط عمومی برای مدیریت شرکت دارای اهمیت است.

به گزارش اقتصادناب  بیمه کوثر پایه گذار بدعتی نو بود و مدیریت روابط عمومی خود را به معاونت ارتباطات و امور مشتریان ارتقاء بخشید.

این حرکت بیمه کوثر جدای ازینکه می تواند نمایشگر توازن عملکردی مدیر روابط عمومی با مدیریت عامل و دیگر واحدهای این شرکت باشد حاوی این پیام است که مدیریت این شرکت دریافته که برای اینکه روابط عمومی به کارکرد واقعی خود در گستره سازمانی دست یابد نیازمند جایگاه روشنی در پهنه سیاستگذاری شرکت است.

ارتقاء روابط عمومی در ساختار سازمانی یک نهاد تجاری این پیام را به ذینفعان ، مشتریان ، رسانه ها و رقباء مخابره می کند که اختیار عمل، قدرت تصمیم گیری و ظرفیت اجرائی در روابط عمومی برای مدیریت شرکت دارای اهمیت است.

متاسفانه یکی از چالش های فعلی روابط عمومی ها درشرکتهای بیمه ، عدم شناخت این واحد با اهمیت سازمانی از سوی مدیران ارشد است ، طبیعی است تا زمانی که این جایگاه به درستی روشن نشود و مدیران ارشد نیز این جایگاه را باور نکنند قطعا نمی توان انتظار داشت روابط عمومی کارکردهای واقعی خود را به نمایش بگذارند.

به این مسئله باید اضافه کرد که وقتی جایگاه روشن  نباشد خودبخود مکانیزم علمی ارزیابی عملکرد نیز چندان به کار گرفته نمی شود تا مشخص شود ارزش افزوده ومیزان تاثیر روابط عمومی و ارتباطات بر حجم سود کوتاه یا بلند مدت سازمان چقدر و چگونه بوده است.

حرکت اخیر مدیریت ارشد بیمه کوثر می تواند بر این مهم صحه گذارد که مدیریت ارتباطات و امور مشتریان بیمه کوثر به دلیل نقش کلیدی در ارتباط با شرکتهای بیمه ، تشکل های صنفی ، بیمه گذاران و مشتریان حقیقی و حقوقی و همچنین رسانه ها و افکار عمومی  نیازمند جایگاه اثرگذار تری است تا سنجش عملکرد آن بر روند سودآوری شرکت بیش از گذشته امکان پذیرباشد.

در دنیای پیشرفته روابط عمومی ها در نهادهای تجاری دارای چنان وزنی هستند که قادرند در ترسیم خط مشی های تجاری سازمان جهت ارتقاء سوداوری مشارکت کرده ، جامعه هدف را شناسایی و به واحدهای بازاریابی در تولید محصول کمک کنند.

بیمه ها  لاجرم باید به سمت مزیت سازی حرکت کنند در این راستا وجود یک روابط عمومی خلاق  هماهنگ کننده در فروش خدمات بسیار موثر است بدیهی است ،عدم خلاقیت و مزیت سازی در خدمات و بازاریابی و روابط عمومی می تواند کندی حرکت سازمان ها در مواجهه با مشتریان را در پیش داشته باشد.

به نظر می رسد همه موارد فوق ، مدریت ارشد بیمه کوثر را در راستای ارتقاء این واحد سازمانی ترغیب کرده است ضمن اینکه استفاده از نیروهای جوان و نوآور از نقاط قوت ساختار سازمانی بیمه کوثر است که هدایت مسیر و تصمیم گیری را برای مدیریت شرکت تسهیل بخشده است .

در چندین گزارش در سالهای گذشته ، پیشنهاد ضرورت ارتقاء واحد روابط عمومی در ساختار سازمانی شرکتهای بیمه را مطرح کرد که به نظر می رسد این حرکت بیمه کوثر می تواند منشاء تحول در صنعت بیمه باشد.
گفتنی است ، ارتقاء مدیریت بیمه های عمر و  فاوا در بیمه کوثر به معاونت بیمه های زندگی و معاونت فن اوری و توسعه زیر ساخت نیز از دیگر تحولات این شرکت است که نشان دهنده عزم جدی مدیریت شرکت در توسعه ضریب نفوذ بیمه عمر و همچنین  توسعه زیر ساختهای الکترونیک جهت تحول دیجیتال می باشد .

منبع:بیمه کوثر

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا