آذربایجان شرقیاخبار مهماستانهااقتصادیبیمهپیشخوان

بیمه ها ۶۷٫۵ میلیاردریال به حادثه بازار تبریز غرامت پرداختند

 

” اقتصادناب_رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی آذربایجان شرقی گفت:پرداخت غرامت خسارت دیدگان آتش سوزی بازار تبریز از فردا به محض اعلام علت آن آغاز می‌شود. “

به گزارش اقتصادناب، فرامرز قهرمانی اعلام کرد: این میزان غرامت به ۸۱ نفر پرداخت شده است.
وی گفت: بیشترین غرامت این حادثه توسط شرکت بیمه ایران در حدود ۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
قهرمانی خاطرنشان کرد: کارشناسان بیمه میزان خسارت وارده به مغازه های بیمه شده در آتش سوزی را بر آورده کرده اند و به محض اعلام علت خسارت از سوی سازمان آتش نشانی تبریز پرداخت خسارت ها آغاز شد.
بنابر گزارشی هم از ایرنا ، بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط آتش‌نشانی و نظر کارشناسان دادگستری، اتصالات برق دلیل آتش‌سوزی سرای ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز اعلام شد.
ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت امسال آتش سوزی مهیبی در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی و مسقف تبریز به آتش نشانی اطلاع داده و پس از ۵ ساعت خاموش شد.
۱۲۵ مغازه از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در این آتش‌سوزی آسیب دیدند که تنها ۹۰ مغازه بیمه کامل داشتند .
بازار تاریخی تبریز با داشتن حدود ۵ هزار و ۵۰۰ باب حجره، مغازه و فروشگاه، ۴۰ گونه شغل، ۳۵ باب سرا، ۲۵ باب تیمچه، ۳۰ باب مسجد، ۲۰ باب راسته و راسته‌بازار، ۱۱ باب دالان، ۵ باب حمام و ۱۲ باب مدرسه به ‌عنوان اصلی ‌ترین مرکز داد و ستد مردم تبریز و ایران شناخته می‌شود.
این مجموعه با نام مجموعه بازار تبریز در ۲۵ شهریور ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۰۹۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد و در سال ۲۰۱۰ نیز این مجموعه با شماره ثبت ۱۳۴۶ به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا