اجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

بیمه شدگان سلامت مسائل خود را در سامانه ۱۶۶۶ مطرح کنند

 

” اقتصادناب_مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با رویکرد رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است، گفت: مردم از این طریق می توانند مشکلات و سوال های خود را در خصوص مسائل بیمه سلامت مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند. “

به گزارش اقتصادناب نادر نانبخش افزود: این سامانه به مرکز کشور متصل است و در صورت نیاز به استان های مربوطه وصل می شود.
وی ادامه داد: سامانه ۱۶۶۶ راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت بوده و به طور میانگین هفته ای چند تماس برای رسیدگی به این استان متصل شده است زیرا بیشتر مسائل توسط اپراتور مسوول در تهران حل و فصل می شود.
وی با اشاره به اینکه احترام به حقوق شهروندی از ویژگی های یک سازمان پاسخگو است، ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی در حوزه سلامت از جمله اهداف راه اندازی و فعالیت این سامانه ارتباط مردمی به شمار می رود.
وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌ مداری می‌تواند همراه مناسبی برای سازمان بیمه سلامت در جهت پاسخگویی به مردم باشد.‏
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اضافه کرد: مردم می توانند به صورت ۲۴ ساعته سوال ها و پیشنهادهای خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.
نانبخش گفت: دریافت نظرهای مردمی در حوزه سلامت و شنیدن انتقادهای آنان از طریق این سامانه می تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.
وی با تاکید بر اینکه مردم نباید فریب افراد سودجو را بخورند، افزود: برخی افراد سودجو طی سال های گذشته در پوشش بیمه سلامت با شهروندان تماس می گرفتند و مبالغی را در قبال صدور بیمه تکمیلی از آنان مطالبه می کردند.
وی ادامه داد: مردم هوشیار باشند که این اداره کل هیچگونه تماس تلفنی یا حضوری با بیمه شدگان برای صدور بیمه تکمیلی ندارد.
به گزارش ایرنا بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا