اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

بیانیه دومین همایش بیمه های عمر پاسارگاد در قالب شش پیشنهاد اساسی اعلام شد + جزئیات

اقتصادناب_کارگروه ویژه برای توسعه بیمه های زندگی ، تدوین سازوکارهای اجرائی برا توسعه فرهنگ بیمه ،تدوین آیین­ نامه سرمایه گذاری جداگانه برای بیمه های زندگی ، بازنگری آئین­ نامه بیمه ­های زندگی و مستمری ،تهیه و تصویب استاندارد حسابداری بیمه ­های زندگی و تاسیس شرکت­های بیمه مستقیم تخصصی و اتکایی تخصصی در بخش بیمه های زندگی پیشنهاد گردید.

به گزارش اقتصادناب  شرکت بیمه پاسارگاد بیانه ای در خصوص دومین همایش بیمه های عمر و تامین آتیه پاسارگاد منتشر کرد:

دومین همایش بیمه های عمر و تامین آتیه  شرکت بیمه پاسارگاد در روز۲۴  مهر ماه ۱۳۹۸ با حضور  رئیس کل محترم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران  ، مدیران عامل محترم شرکت­های بیمه  ، دبیر کل محترم سندیکای بیمه گران ایران ،  مدیران و کارشناسان ونمایندگان بیمه برگزار شد .

دراین همایش یکی از مهمترین نیازهای کشور در شرایط کنونی توسعه بیمه­ های زندگی به عنوان ابزار موثر در  تامین آتیه مردم و تجهیز منابع بلندمدت برای اقتصاد ملی اعلام شد و توسعه شبکه فروش بیمه های زندگی و نیز سرمایه گذاری منابع حاصل از ذخائر بیمه­ های زندگی در ایجاد اشتغال برای جوانان موثر دانسته شد و نتیجه گرفته شد که  صنعت بیمه کشور  ظرفیت ،توان علمی و و فنی لازم را برای توسعه بیش از پیش  بیمه ­های زندگی با  تدبیر، برنامه ریزی و مدیریت  موثر  را در اختیاردارد.

نتایج مباحث و توصیه‌های مهم در این همایش  به شرح زیر مورد تاکید قرار گرفت:

۱.  رسیدن به اهداف پیش بینی شده در اسناد بالادستی با همت جمعی شرکت­های بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران میسر و ممکن است .با توجه به مدت محدود باقی مانده تا پایان برنامه ششم توسعه، پیشنهاد می­ نماید کارگروه ویژه برای توسعه بیمه های زندگی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سندیکای بیمه گران و شرکت های بیمه تشکیل شود تا برنامه اجرایی لازم در این مورد را تهیه و جهت اجرا ابلاغ نماید.

۲. رشد و توسعه بیمه­ های زندگی در گرو ارتقای سطح اعتماد عمومی به  کل صنعت بیمه  است و ضرورت دارد   در کنارنظارت کامل  و دقیق  بیمه مرکزی بر عملیات بیمه­ ای و سرمایه گذاری شرکت­های بیمه  سازوکارهای تدوین و اجرا شود که در عمل برای آحاد  جامعه ، بیمه گذاران و بیمه شدگان  این رشته اطمینان بخش  باشد.

۳.  به منظور  حفظ حقوق  بیمه گذاران بیمه­ های زندگی  ضروری است  بیمه مرکزی  برای سرمایه گذاری بلند مدت ذخایر ریاضی بیمه ­های زندگی به لحاظ اصول احتیاطی به ویژه با توجه به  افزایش تعدادشرکت­های بیمه تخصصی  آیین­ نامه سرمایه گذاری  جداگانه ای تدوین و تصویب نماید.

۴. پیشنهاد می نماید آئین­ نامه بیمه ­های زندگی و مستمری (شماره ۶۸) مصوب شورای عالی بیمه بررسی و دستورالعمل­­­ های اجرائی لازم برای آن تدوین و برای اجرای هماهنگ به شرکت ­های بیمه ابلاغ گردد  به عنوان مثال  می توان از نحوه محاسبه و اعمال مشارکت در منافع ، افزایش کارمزد وصول حق بیمه ، نحوه تأمین حق بیمه های معوق ازمحل  ذخایر ریاضی نام برد که  ساز و کار اجرای آن مبهم ونیازمند یک  دستورالعمل کاربردی است .

۵. ویژگی های متفاوت بیمه ­های زندگی ضرورت تدوین و تصویب استاندارد حسابداری خاص برای این رشته از بیمه را ایجاب می­نماید، بنابراین پیشنهاد می شود در جهت آماده سازی برای اجرای IFRSکه از سال های آتی شرکت های بیمه موظف به رعایت آن می باشند، تهیه و تصویب استاندارد حسابداری بیمه های زندگی در دستور کار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان حسابرسی قرار گیرد.

۶. پیش بینی ضوابط ترجیحی و تشویقی لازم برای تاسیس شرکت­های بیمه مستقیم  تخصصی و اتکایی تخصصی در بخش بیمه های زندگی می تواند به رشد و توسعه بیمه های زندگی کمک موثری نماید

منبع:بیمه پاسارگاد

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا