اخبار مهماقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

به مطالبات صنعت بیمه چقدر پاسخ داده شد!

روحانی مطالباتش از صنعت بیمه را اعلام کرد

اقتصادناب_حسن روحانی می گوید:۳۱ شرکت بیمه غیردولتی داریم و آمار و ارقام هم نشان می دهد وضع بیمه ها خوب است و با مخارجی که بر شرکتهای بیمه وجود دارد اگر سود نمی کنند ضرر هم نمی دهند.//روحانی می گوید : با همکاری شرکتهای بیمه کشورهای دیگر ریسک ها باید کاهش یابد البته رییس جمهور به این امر اشاره نکرد که در شرایط تحریم تعاملات بین المللی بیمه ها با خارج با بن بست مواجه شده است.

روحانی می گوید:۳۱ شرکت بیمه غیردولتی داریم و آمار و ارقام هم نشان می دهد وضع بیمه ها خوب است و با مخارجی که بر شرکتهای بیمه وجود دارد اگر سود نمی کنند ضرر هم نمی دهند

روحانی با بیان مطلب فوق مطالبات و انتظاراتش از صنعت بیمه را عنوان کرد و گفت در شرایط ویژه اقتصادی فعلی در کنار سایر بازارهای مالی و صنایع به دولت کمک کنید و در شرایط تحریم وارد عمل شوید .

به گزارش اقتصادناب روحانی در بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه گفت: عربستان و اسراییل سر ترامپ کلاه گذاشتند تا برجام را پاره کند و ترامپ هم می خواست ادای ریگان را در آورد و این کار را انجام داد

وی گفت من می دانستم اگر جواب تلفن رییس جمهور امریکا را بدهم یک عده با لنگه کفش در فرودگاه ایران از من استقبال می کنند اما من همه اینها را به جان خریدم
روحانی می گوید ما در تحریم ها لجبازی نمی کنیم و اگر تحریم‌ها را بردارند وارد مذاکره می شویم
روحانی خطاب به بیمه ها مطالباتش را عنوان کرد و گفت: صنعت بیمه در کنار بانک ها و بورس باید دست بدست هم دهند ، شعارمان باید علیه ترور اقتصادی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه امریکا باشد.

 

حسن روحانی مطالبات و انتظاراتش را از صنعت بیمه صراحتا اعلام کرد! چالش های موجود  تقصیر ما نیست تقصیر رژیم صهیونیستی ، عربستان  و ترامپ است پس در شرایط سخت فعلی  همه از جمله صنعت بیمه باید کمک کنند

روحانی در ادامه به سایر انتظاراتش از بیمه گران اشاره کرد و گفت تحریم ریسک افرین است و در واردات و صادرات و باربری بشم ایجاد می کند پس از بیمه گران می خواهم در این شرایط غیر طبیعی وارد شوند.
روحانی می گوید : با همکاری شرکتهای بیمه کشورهای دیگر ریسک ها باید کاهش یابد البته رییس جمهور به این امر اشاره نکرد که در شرایط تحریم تعاملات بین المللی بیمه ها با خارج با بن بست مواجه شده است.
روحانی می گوید تقصیر ما نیست تقصیر امریکا و اسراییل و عربستان است که شرایط چالشی ایجاد شده است.
به گفته وی اینکه در کنار بانک و نفت بیمه ها خم در بند تحریم قرار گرفته اند نشانه اهمین بیمه است چون در شرایط تحریم ریسک ها بالا می رود.
وی در ادامه به شرایط اقلیمی و طبیعی ایران اشاره کرد و گفت : باید مقاوم سازی ساختمان ها بالا برود اما از بیمه در این زمینه کمک بیشتری می خواهیم
وی در ادامه اگر چه به ضرورت گسترش فرهنگ بیمه اشاره کرد اما در عین حال گفت فرهنگ بیمه یعنی شرکتهای بیمه با سرعت بیشتری خسارات  را پرداخت کنند پس تلاش کنید خسارات را سریع تر بدهید.
روحانی می گوید با سرمایه گذاری منابع بیمه ها در تولید کمک زیادی به رشد
اقتصادی می شود.

وی گفت: صدا و سیما باید در گسترش فرهنگ بیمه پیش قدم باشد.

حال باید دید حسن روحانی به کدام یک از مطالبات بیمه گران پاسخ می دهد و  زمینه را برای تسهیل مسیر کسب و کار بیمه ای فراهم می کند از جمله :

۱- علت عدم تحقق وعده های پیاپی سه وزیر اقتصاد مبنی بر حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه چیست؟
۲-علت خروج بیمه های عمر از معافیت مالیاتی در پیش نویس قانون مالیاتهای مستقیم چیست؟
۳- علت تاخیر چندین ساله در تصویب  لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی چیست؟اگرچه این لایحه در شورای نگهبان با معطلی مواجه شده اما نقش دولت در این میان چیست؟
۴- علت تاخیر در واگذاری سهام دولت در دو شرکت بیمه امین و بیمه البرز چیست؟
۵- علت مداخله پیاپی وزارت اقتصاد در انتصابات صنعت بیمه چیست؟
۶- ایا با وضع مالیات بر بیمه های مختلف می توان اهداف برنامه ششم توسعه را محقق کرد؟
۷-در تدوین مقررات بالادستی تا چه اندازه به صنعت بیمه توجه کرده اید؟

منبع:خبرآنلاین

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا