اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

بسیاری از مدیران صنعت منزل خود را بیمه نامه آتش سوزی نکرده اند!

 

” اقتصادناب_مدیرعامل شرکت بیمه امید با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه به نسبت گذشته با رشد خوبی روبه رو بوده است، عامل اصلی افزایش ضریب نفوذ بیمه را در ارتباطی مستقیم با سطح فرهنگ وشناخت مردم آن جامعه از بیمه دانست. “

به گزارش اقتصادناب به نقل از چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، “علی اکبر اکرامی” در گفت و گو با چابک آنلاین اظهار کرد: صنعت بیمه به نسبت گذشته با رشد خوبی روبه رو بوده و ضریب نفوذ آن از زیریک درصد به ۳ درصد رسیده است .

وی ادامه داد: اما عامل اصلی که در کشورهای دیگر ضریب نفوذ بیمه از تولید ناخالص داخلی و ملی زیاد است، بیشتر به دلیل نفوذ بیمه نامه های اشخاص و بیمه های عمر و زندگی و پس اندازاست.

مدیرعامل شرکت بیمه امید گفت: در کشورهایی مانند جنوب شرق آسیا یا اروپای غربی بیمه نامه های اشخاص سهم زیادی از پرتفوی صنعت بیمه را دارند و زمانی که سایر رشته های بیمه هم به آنها اضافه می شود، سهم خوبی از تولید ناخالص داخلی یا ملی شامل صنعت بیمه می شود و ضریب نفوذ آن بالامی رود.

اکرامی عنوان کرد: در حال حاضر فاصله ما با آن کشورها بسیار زیاد است و زمان بسیاری نیاز است تا فرهنگ بیمه در کشورجا بیفتد، اکنون حرکت های خوبی از سوی برخی از شرکت های بیمه ای آغاز شده اما فاصله خیلی زیادی داریم تا اشخاص بیمه نامه های عمر و پس اندازو عمرسرمایه گذاری رادر سبد خانواده خود بگنجانند.

وی افزود: تعداد بسیاری از مدیران و کارمندان صنعت بیمه، منزل مسکونی خود را بیمه نامه آتش سوزی نکرده اند و یا بیمه نامه عمر خودرا بازخرید کرده اند، در زمانی که که یک مدیر بیمه ای همچین دیدی داشته باشد مسلما افزایش ضریب نفوذ بیمه آرام به پیش می رود.

مدیرعامل شرکت بیمه امید، تبلیغات گسترده به صورت فراگیر را بسیار اثرگذار دانست و گفت با وجود آنکه شرکت های بیمه وضعیت مالی خوبی ندارند و هزینه تبلیغات بسیار بالاست اما باید تبلیغ کنند تا فرهنگ بیمه در جامعه فراگیر شود.

اکرامی گفت که تبلیغ ۱۵ ثانیه ای در زمان پخش مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۰ میلیون تومان تعرفه تبلیغات داشته که برای شرکتی که ۷۰ میلیارد تومان پرتفو دارد، اصلا توجیه اقتصادی ندارد که همچین رقم بالایی را برای یک تبلیغ ۱۵ ثانیه ای پرداخت کند.

وی گفت:درکشوری که بیشتر درآمد آن از محل نفت و منابع زیرزمینی تامین می شود سخت است که صنعت بیمه رشد کند اما درکشورهای دیگربه دلیل اینکه این منابع و معادن وجود ندارد بیمه خود را به خوبی نشان می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا