اخبار روزاخبار مهماستارت آپ هااقتصاد و داراییاقتصادیبانک و بورسصنعت،معدن و تجارتلیزینگپول وسرمایهپیشخوان

برگزاری اولین کارگاه آموزشی توانمندسازی‌ و مهارت ‌های اجرایی لیزینگ در حوزه فروش

اقتصادناب_کارگاه آموزشی توانمندسازی‌ و مهارت ‌های اجرایی لیزینگ ‌روز پنجشنبه چهارم اسفند ماه ‌ سال جاری در سالن همایش ‌ های طهران به همت انجمن ملی لیزینگ ایران برگزار گردید .

به گزارش اقتصادناب این رویداد که با استقبال شرکت های لیزینگ فعال کشور روبه رو شد ، چیدمانی شامل میزگرد هایی متشکل از اعضای حاضر با همراهی گردانندگان مراسم جهت بررسی هر یک از سرفصل های مورد نظر ، پذیرایی و در نهایت پنل پرسش و پاسخ تخصصی با حضور صاحبنظران، کارگزاران و مدیران از نهادهای ناظر و ذی ربط را طراحی کرده بود همچنین توانست بیش از ۷۰ نفر از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان حوزه لیزینگ را به مدت پنج ساعت در فضایی گرم و صمیمانه در کنار یکدیگر جمع گردند .
در ابتدا دکتر مهدی بسحاق دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران ضمن خوش آمد گویی ، ابراز امیدواری کردند که با همدلی همکاران در صنعت لیزینگ بتوانند بخشی از مشکلات و چالش های این صنعت را برطرف کنند، وی گفت: یکی از اقدامات خوب و اساسی انجمن در دوره جدید ، اصلاح اساسنامه شرکت های لیزینگ با هدف جذب حداکثری مشارکت شرکت های فعال و ایجاد هم افزایی بیشتر است که امیدواریم این طرح بتواند در پیشرفت اهداف و ماموریت های انجمن موثر باشد. ایشان گزارشی مختصر از فعالیت ها و برنامه های در دست اقدام انجمن ارائه دادند .
دبیر کل انجمن دکتر بسحاق در پایان از شرکت کنندگان در این رویداد تشکر نمود و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم مسئولین سازمان ‌ ها و مراکز مختلف و مردم را بیشتر با این صنعت آشنا کنیم.

دکتر احمد فتاحپور نایب رئیس هیئت مدیره و رئیس کارگروه فروش و عملیات انجمن ملی لیزینگ ایران ، با بیان اینکه این رویداد بستری برای تعامل بیشتر بین مدیران، کارشناسان و سایر فعالین صنعت فراهم می آورد که متعاقباً منجر به آشنایی بیشتر سایر نهادهای ذی ربط با نیازمندی‌های صنعت و همچنین به تقابل بهره برداری صنعت از توانمندهای فعالین می شود، افزود: این رویداد به شکلی برنامه ریزی شده است که افراد و نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه لیزینگ و همچنین شرکت های پیشرو در زمینه فروش و عملیات لیزینگ به همراه کارگزارن از نهاد های مختلف بتوانند تعاملات و همکاری های بیشتری با یکدیگر برقرار کنن د و زمینه هم افزایی آنها فراهم شود .
وی اظهار داشت: در این رویداد کارگاه آموزشی تخصصی حول محور های مشخص از قبیل شماره گذار ی (مجوز شماره‌گذار ی ، تمد ی د، تره ی ن، تملک و فک رهن) ، کارشناس ی اموال منقول و غ ی ر منقول و هز ی نه‌ها ی مرتبط ، اعتبارسنج ی و رتبه بند ی مشتر ی ان ، بازار ی اب ی متمرکز خر ی د ، برنامه‌ریزی شده است که حاضرین از شرکت های مختلف لیزینگ ضمن تعامل و آشنایی بیشتر از سازوکار های اجرایی شرکت هایشان به بحث و گفت و گو به منظور استخراج چالش ها و راهکارهای پیشنهادی از موضوعات مطروحه خواهند پرداخت .
وی در ادامه،   شناسایی و ارا ئ ه توانمندی‌های فروش و عملیات لیزینگ ،   گردهم آوری ذی‌نفعان در این حوزه و   احصاء نیازمندی‌های موجود در صنعت و ارا ئ ه راهکارهایی برای پاسخ به این نیازمندی‌ها را از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد اعلام کرد .
دکتر فتاحپور گفت: در این رویداد از افراد با تجربه و تاثیر گذار در حوزه لیزینگ دعوت شده است. مهمانان این رویداد از صاحبنظران صنعت و سایر نهادهای بالادستی انتخاب شده‌اند و به منظور پاسخگویی به سئوالات و چالش های موجود حضور خواهند داشت و در خصوص فرصت‌ها چالش‌هایی که ایجاد شده است، اظهار نظر و راهنمایی می ‌ کنند .
در ادامه این کارگاه چند گروه تخصصی با تمرکز بر محورهای اصلی روز رویداد، برنامه‌ریزی شده بود که در این پنل‌های تخصصی علاوه بر معرفی پروژه‌های اجرا شده در شرکت ها ، گردانندگان این رویداد از جمله دبیر کل، نایب رئیس انجمن و دبیر کارگروه فروش جهت پاسخگویی و تعامل بیشتر در هر یک از میزها به صورت چرخشی حاضر شدند و جهت ایجاد مشارکت بیشتر به بحث و گفت و گو پرداختند ، در آخر هر یک از میز های گفت و گو که بر هر چهار محور کارگاه به بحث پرداخته بودند پس از استخراج چالش ها و ارائه ی راهکار های پیشنهادی برای دریافت اظهار نظر و راهنمایی دقیق تر نماینده ای را از جانب خود معرفی نمودند.
پنل تخصصی پرسش و پاسخ
در ادامه برنامه های رویداد پس از پذیرایی ، هیئت تخصصی پاسخ به سوالات با مدیریت دکتر احمد فتاحپور نایب رئیس انجمن پاسخگویی به سوالات و ارائه راهکارها بر گزار شد .
در این پنل که با حضور دکتر حسام الدین پور عباسی عضو هیئت مدیره انجمن و رئیس هیئت مدیره شرکت واسپاری مهر کشاورزی، سرهنگ سالارکیا کارشناس رسمی دادگستری در حوزه خودرو، مهندس ظریفی کارشناس رسمی دادگستری در حوزه املاک و مستغلات، مهندس بیدگلی مدیر فروش شرکت کرمان دیزل، سرهنگ ولی نیا کارشناس رسمی دادگستری در حوزه خودرو،دکتر رضا قزی پور مدیر عامل شرکت واسپاری کیان و دکتر بینا مشاور واسپاری کیان به‌عنوان متخصصین و صاحبنظران صنعت به سؤالات مدعوین پاسخ دادند .
در پایان نیز دکتر رضا قزی پور و دکتر بینا آموزش هایی جهت اعتبار سنجی و سلامت عملیات لیزینگ ارائه نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا