اقتصادیبیمهپیشخوان

برداشتن حالت الزامی از مصوبات شورای‌عالی بیمه، به صرف توانگری درست نیست

” اقتصادناب_مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین اظهار کرد قبل از بررسی مصوبات در شورای‌عالی بیمه بهتر است که بیمه مرکزی با مدیران شرکت‌های بیمه هماهنگ کرده و مسائل را مورد بحث قرار دهد. “

به گزارش اقتصادناب، “سید‌ مصطفی کیایی” در پاسخ به این سوال که ” آیا می‌توان برای شرکت‌های بیمه‌ای که از توانگری مالی بالایی برخوردار هستند، امتیازاتی قائل شد و برخی از مصوبات شورای‌عالی بیمه را برای آنها از حالت الزامی به توصیه ای تغییر داد؟” به چابک آنلاین، گفت: قانون را نمی‌توان برای کسی تفسیر کرد، یک قانون چه درست باشد چه اشتباه برای همه یکسان است.

وی، افزود: به عنوان شرکت بیمه‌ای که بالاترین توانگری مالی را دارد، برداشتن حالت الزامی از برخی مصوبات شورای‌عالی بیمه، به صرف توانگری بالا را درست نمی‌دانم.!

کیایی، گفت که “توانگری تنها معیارعملکرد خوب شرکت‌های بیمه‌ای نیست و به عنوان شرکتی که بالاترین توانگری را دارد نمی‌گوییم بهترین هستیم زیرا فاکتورهای دیگری نیز در این زمینه لازم است.”

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین تصریح کرد: یکی از معیارهای توانایی شرکت‌های بیمه‌ای، توانگری مالی بوده اما شرکتی که ۳۰ سال از عمر آن می گذرد، پایداری و توانگری‌اش با شرکتی که دو سال است آمده و توانگری آن بالاست متفاوت است.

کیایی در خصوص مصوبات شورای‌عالی بیمه و بیمه مرکزی، اظهار کرد: “بهتر است که بیمه مرکزی قبل از مطرح کردن برخی از مسائل درشورای‌عالی بیمه برای تصویب، با مدیران شرکت‌های بیمه‌ای هماهنگ کند، درست است که این مساله اجبار نیست اما اگر مساله ای می‌خواهد به شورای‌عالی بیمه برود و ضمانت اجرایی پیدا کند بهتر است که در شرکت‌های بیمه مورد بحث قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا