اخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیصنعت،معدن و تجارتعلم و فناوریفرهنگیپول وسرمایهکارآفرینان

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کدام کشورها مناسب هستند؟

اقتصادناب_بسیاری از مردم روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را برای گرفتن اقامت کشور مورد علاقه خود انتخاب می کنند، این مقاله نگاهی دقیق به برخی از مزایای آن دارد و ضمناً قصد داریم امن ترین و بهترین کشورهای برای سرمایه گذاری خارجی را به شما معرفی کنیم.

مزایا سرمایه گذاری در خارج از کشور

اگر هدف شما مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است لازم است با برخی از مهم ترین مزایا و معایب این تصمیم گیری آشنا شوید. در زیر مزایا و معایب سرمایه گذاری در خارج از کشور را برایتان توضیح می دهیم.

مزایای سرمایه گذاری در خارج از کشور

  • دریافت اقامت کشور مقصد

یکی از بهترین و اصلی ترین مزیت های سرمایه گذاری در خارج دریافت اقامت دائمی آن کشور است. کشورهایی که سرمایه گذار خارجی در آن سرمایه گذاری می کند، معمولاً به راحتی و بدون کمترین دردسر به فرد خارجی اقامت کشور خود را اعطا می کنند.

  • امنیت بالا

کشورهایی که در ادامه این مطلب برای سرمایه گذاری معرفی می کنیم، جزء کشورهایی هستند که امنیت کامل مالی را برای فرد سرمایه گذار خارجی تأمین می کنند تا به راحتی فعالیت های سرمایه گذاری را در آنها انجام دهند. فردی که تصمیم دارد بخش یا تمام سرمایه خود را به خارج از کشور انتقال دهد حیاتی است که پول خود را در چه مقصد مطمئنی سرمایه گذاری می کند.

آیا دولت آن کشور به اندازه کافی می تواند حامی فرد سرمایه گذار خارجی باشد. آیا در صورت خطرات احتمالی خسارت های فرد را جبران می کند. این کشورهایی که در ادامه معرفی می کنیم امن ترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان است.

  • فرصت سودآوری

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در خارج از کشور این است که بستر سوددهی برای سرمایه گذاران خارجی به راحتی فراهم می شود. این را نمی توان نادیده گرفت که کشورهایی که در ادامه معرفی می کنیم در سالهای اخیر سرعت خیر کننده ای در رشد اقتصادی خود داشته اند. به عنوان مثال برتری کشور کانادا در شاخص جهانی MSCI در ده سال گذشته چندین برابر شده است. بنابراین ریسک ناشی از سرمایه گذاری  در این کشورها کم است و فرصت سرمایه گذاری به راحتی ایجاد می شود.

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان

در این قسمت سعی داریم براساس تجربه و تحقیقات صورت گرفته امن ترین و بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان را به شما معرفی کنیم.

کانادا (Canada)

کانادا می‌تواند جزء یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان باشد. بر اساس آمار موسسه Global Finance کانادا امن‌ترین بانک‌ها را در جهان دارد. علاوه بر این در رتبه‌بندی اقتصاد جهانی رتبه ۹ را دارد. این کشور بزرگ، راه‌های بسیاری را برای سرمایه گذاری پیش روی مهاجران قرار داده است که هر شخصی بر اساس شرایط خود می‌تواند یکی از این روش‌ها را انتخاب کند.

استرالیا (Australia)

استرالیا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و از شهرت بسیار خوبی برخوردار است. در سال ۲۰۲۱ اقتصاد استرالیا در رتبه ۱۳ جهانی قرار دارد و در کارآفرینی رتبه ۷ جهانی را کسب کرده است. سرمایه گذاری در این کشور فقط از طریق کارآفرینی و صندوق‌های سرمایه گذاری ممکن است. یعنی بر اساس برنامه و میزان سرمایه‌ای که دارید می‌توانید از طریق ویزای ۱۸۸ استرالیا اقدام کنید. با داشتن این ویزا پس از ۳ سال می‌توانید برای اقامت دائم از طریق ویزای ۸۸۸ اقدام کنید.

پرتغال (Portugal)

ویزای سرمایه گذاری پرتغال ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای گرفتن اقامت اروپا است.پرتغال جز کشورهای شینگن نیز محسوب می‌شود و یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ویزای طلایی در جهان را دارد. تا جایی که در سال ۲۰۲۱ رتبه ۲۹ را در میان ۱۹۰ کشور برتر برای سرمایه گذاری کسب کرد. سرمایه گذاری در پرتغال روش‌های متنوعی دارد که در شکل زیر میزان استقبال از هر روش را مشاهده می‌کنید.

امارات (UAE)

امارات طی دو دهه گذشته از لحاظ اقتصادی به یک پیشرفت اقتصادی خیره کننده دست یافته است. بنابراین این امر باعث شده این کشور از لحاظ سرمایه گذاری بستر فوق العاده ای برای سرمایه گذاران خارجی است. دولت امارات نشان داده که به راحتی از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری کردن در امارات حمایت می کند.

اسپانیا (Spain)

اسپانیا سالانه هزاران مهاجر خارجی را جذب می کند. یکی از روش هایی که به راحتی می توانید به این کشور مهاجرت کنید روش سرمایه گذاری در اسپانیا است. برنامه اقامت براساس سرمایه گذاری در اسپانیا به شما این امکان را می‌دهد که پنج سال پس از سرمایه گذاری،اقامت دائم بگیرید. درنهایت، اگر در این کشور زندگی می‌کنید، پس از ده سال می‌توانید شهروند شوید.

عمان (Oman)

عمان یکی از کشورهای ثروتمند در خاورمیانه است. برنامه اقامت سرمایه گذاری در عمان به‌صورت ۵ ساله و ۱۰ ساله ارائه می‌شود. این برنامه مسیری را برای اتباع خارجی فراهم می‌کند تا اجازه اقامت حمایتی در عمان را دریافت کنند که به شغل آن‌ها وابسته نیست. میزان سرمایه گذاری و شروط بر اساس نوع سرمایه گذاری متفاوت است. در میان روش های موجود ثبت شرکت روشی است که برای ایرانیان مطلوب‌تر است.

جمع بندی

یکی از روش های مهاجرت و اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری است. شما می توانید با سرمایه گذاری در برخی کشورهای خارجی اقامت کشور مورد نظر خود را دریافت کنید. اما برای این کار باید سعی کنید کشورهای مطمئن و امنی را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید. در این مقاله سعی کردیم این کشورها را به شما معرفی کنیم. در صورت کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به وبسایت موسسه مهاجرتی پارسی کانادا parsicanada.com مراجعه کنید.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا