اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

ایمنوانکولوژی تحت پوشش بیمه نیست

 

” اقتصادناب_داروهای ایمنوانکولوژی تحت پوشش بیمه نیست و بنابراین بدلیل هزینه بسیار بالا در حال حاضر کاربرد چندانی در کشور ندارد امید است که اقدامات مورد نیاز جهت توسعه هر چه بیشتر این روش در کشور صورت گیرد. “

به گزارش اقتصادناب، استادیار رادیوانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ایمنوتراپی امروزه به عنوان یکی از انواع درمانهای هدفمند در درمان سرطان مطرح می باشد،گفت:این روش درمانی بر خلاف شیمی درمانی،با استفاده از سیستم ایمنی خود بدن،تنها سلولهای تومورال را مورد هدف قرار می دهد و آسیب کمتری به سلولهای سالم فرد وارد می کند و لذا عوارض درمانی کمتری را به همراه دارد.

دکتر افسانه مداح صفایی در مورد موضوع ایمنوانکولوژی اظهار داشت:ایمونوتراپی یکی از درمانهای نوین در درمان سرطان به شمار می آید که از طریق این روش سلولهای ایمنی خود بدن به هدف درمان مورد استفاده قرار می گیرد و برخلاف شیمی درمانی یک درمان هدفمند در درمان سرطان به شمار می رود.

وی افزود: در شیمی درمانی علاوه بر این که سلول‌های تومورال مورد هجمه قرار می‌گیرند سلول‌های اصلی و سالم نیز دچار مشکل شده و این مسئله عوارض زیادی را به همراه دارد ولی ایمنوتراپی این چنین نیست و یک درمان هدفمند میباشد که نتایج درمانی خوبی بهمراه داشته است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: البته روش ایمونوتراپی هنوز در ایران فراگیر نشده و داروهای آن نیز تحت پوشش بیمه نیست و بنابراین  بدلیل هزینه بسیار بالا در حال حاضر کاربرد چندانی در کشور ندارد امید است که اقدامات مورد نیاز جهت توسعه هر چه بیشتر این روش در کشور صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا