اجتماعیاخبار مهماقتصادیصنعت،معدن و تجارتمناسبتیویژه

اقتصادکرمانشاه درخطر است!

به گزارش اقتصادناب از کرمانشاه، کیوان کاشفی پیش از ظهر ۱۸ دی ماه ۹۷ در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان که با حضور قائم مقام معاون وزیر و معاون امور حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت  برگزار شد، اظهار داشت: بخش خصوصی در استان کرمانشاه ۸۴ درصد را تشکیل می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به فضای اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: اقتصاد کشور در طول ۲۰ سال گذشته هیچ وقت به این سنگینی نبوده است.

وی با بیان اینکه نظام چند نرخی ارز به شدت بنیاد استان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: واردات، صادرات و تولید استان دچار مشکل شده و تنها راه گریز از آن در گرو همکاری بخش خصوصی و دولتی است.

کاشفی ادامه داد: گارد بانک مرکزی به شدت بسته است و این مسئله به صادرات و واردات کشور صدمه وارد کرده، با این وجود بانک مرکزی استدلال دارد ارز به کشور بازگردد.

وی به آمار بالای صادرات از مرزها و بازارچه‌های استان به خارج از کشور اشاره و بیان کرد: به تازگی در صدور کارت بازرگانی مشکل داریم مینی بر اینکه بعد از صدور کارت با آن چه فعالیت‌های  انجام شود که با قوه قضائیه در رابطه با مشخص شدن کار با کارت بازرگانی مباحثی مطرح شده، باید این مشکل در هر صورتی حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در پایان، از وزارت صمت خواستار همکاری بیشتری با اتاق شد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا