اخبار مهماقتصادیصنعت،معدن و تجارتویژهپیشخوانکرمانشاه

اقتصادناب_کرمانشاه؛پنج هزارتن درکرمانشاه بیکارمیشوند

مصداق اصلی اقتصاد مقاومتی پروژه‌هایی است که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

به گزارش اقتصادناب؛  نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان  کرمانشاه که با حضور استاندار و مدیران ذی‌ربط استانی در سالن تدبیراستانداری تشکیل شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: اهمیت به اقتصاد مقاومتی برای پیشبرد راهبردهای اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه لازم است جلسات به صورت ویژه  پیگیری شود.

وی به اجرای طرح سد بیستون اشاره کرد و افزود:  اگر سد بیستون درست نشود شاهد هستیم  ۱۰ سال دیگر حدود پنج‌هزار تن از افرادی که شغل آنها وابسته به آب است در این استان عملاً بیکار می‌شوند.

استاندار کرمانشاه گفت: کلیه دستگاه‌ها بایستی پروژه‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی اثر گذار خود را تا ۱۰ روز آینده به استانداری اعلام کنند، که از طرف ما طی نامه‌ای به معاون رئیس جمهور ارجاع داده شود و توضیح دهیم که این پروژه‌ها می‌تواند حلال مشکلات این استان باشند چرا که پروژه‌های اثر گذار را خود ما بهتر تشخیص می‌دهیم و دولت نیزبه پروژه‌های اقتصاد ملی نگاه ویژه دارد، و در استان کرمانشاه نگاه‌مان به این پروژه‌ها باید جدی‌تر باشد.

بازوند ادامه داد: تکلیف پروژه‌های اقتصادی در اقتصاد مقاومتی هنوز مشخص نشده است و متاسفانه در حال حاضر ما در بحث اقتصاد مقاومتی در بخش‌های نفت، وزارت صنعت و برخی پروژه‌های دیگر خلاء‌هایی داریم.

وی افزود: پروژه های عمرانی که قابلیت واگذاری در قالب ماده ۲۷  به بخش خصوصی را دارد بایستی  هرچه سریعتر واگذار شود تا از این حالت رکود خارج شوند.چرا که پروژه هایی که به بخش خصوصی واگذار می شوند مصداق اصلی اقتصاد مقاومتی می باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: با هماهنگی راه و شهرسازی پروژه ساخت آزادراه بیستون به حمیل را با مبلغ یک‌هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم که به زودی کار روی این پروژه آغاز می‌شودو پروژه آزادراه ورودی همدان تا بیستون با مبلغ دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که به دلیل این که بخش خصوصی خواستار مشارکت ۵۰ درصدی دولت شده است در حال حاضر موفق به واگذاری آن  نشده‌ایم و در حال رایزنی با جناب آقای آخوندی هستیم تا بتوانیم  مشکل این پروژه راحل کنیم.

بازوند ادامه داد: در حال رایزنی هستیم که آزادراه کرمانشاه به خسروی را به قرارگاه خاتم واگذار کنیم، و کلیه دستگاه‌های اجرایی استان مؤظفند ظرف مدت یک هفته لیست پروژه‌هایی را که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد به سازمان مدیریت اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا