اجتماعیاخبار مهماقتصادیصنعت،معدن و تجارتمازندرانویژهپیشخوان

اقتصادناب_ساری؛وزیر ارتباطات: برندسازی در حوزه صادرات وجود ندارد

اقتصادناب_وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر تقویت صادرات محصولات کشاورزی گفت: برندسازی در حوزه صادرات وجود ندارد که بتوانیم کیفیت را افزایش دهیم و فرآیند صادرات را با چاجوب مشخص انجام دهیم، محمد جواد آذری جهرمی امروز در جلسه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران اظهار داشت: برنامه تدوینی در ستاد اقتصاد مقاومتی مطلوب است که طرح‌ها به درستی هدف‌گذاری شد که این امر به رشد و توسعه استان کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادناب وی افزود: نگاه به پروژه‌ها باید اشتغال زا باشد و ارزش‌های سرزمین و  بخش‌های مختلف استان وارد این محور اقتصاد مقاومتی شوند. تمرکزبر بندر، دامپروری و توسعه گردشگری باید در راستای توسعه استان باشد و مجری طرح‌ها و پروژه‌ها مشخص باشد.

وزیر معین اقتصاد مقاومتی دولت گفت: تاثیر و نقش نظام بانکی در کاهش سرعت در اجرای طرح‌ها مشخص و پیگیری شود تا مشکلات و مسائل این بخش را به موقع  برطرف کنیم.

آذری جهرمی گفت: برندسازی در حوزه صادرات وجود ندارد که بتوانیم کیفیت را افزایش دهیم و فرآیند صادرات را با چاجوب مشخص انجام دهیم. مسئولان کشوری در جریان اجرای وظایف و اقدامات خوب استان هستند که جای قدردانی دارد

عبدالله رضیان، رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز گفت: فضای اقتصادی کشور به گونه ای است که برای اینکه نیاز خود را تامین و واردات را کم کنیم باید بر داشته‌های خودمتکی باشیم.
وی بیان کرد: در حوزه صادرات اقدامات خوبی در استان شد اما بیشتر مسائل و گیر به صورت ملی است که در زمینه مرکبات زیرساخت صادراتی بندرامیرآباد و نوشهر آماده نیست که نیاز هلدینگ جهت تایید سلامت محصول از نیازهای صادراتی است.
رضییان گفت: در تولید مشکل نداریم اما دربحث اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان جویای کار هستند که در طرح کارا بروکراسی اداری از بین برود.
تقویت صادرات شیلاتی

استاندار مازندران نیز گفت: معدن یک محرک اقتصادی است و از ظرفیت‌های مهم استان  موضوع معدن است که تقاضای جامعه براساس تقاضای استان شکل گرفت که تلاش شد منابع عمومی زیرساخت معادن را افزایش دهیم و با منابع طبیعی و محیط زیست به یک جریان پایدار تبدیل شود.

محمد اسلامی افزود:خروج دام از روستا معیشت روستاییان را دچار مشکل کرد با کاله بزرگترین صنعت لبنی کشور خوراک دام را تامین ومشاوره رایگان به دامداران دهد که شیر را تضمینی خرید می‌کند که ۲۳ هزار شغل ایجاد می‌شود.

اسلامی گفت: در گذشته صادرات خاویار سالانه ۱۰۰ میلیون دلار داشتیم اما اکنون صفرست که پرورش ماهیان خاویاری با ایجاد مراکز لجستیک و پایانه‌های صادراتی و تقویت شرکت‌های بازرگانی و حمل و نقل بین المللی به منظور توسعه صادرات صورت گیرد.

اسلامی گفت: در بخش انرژی نیز به بهرداری از قابلیت اسکلت تفتی نکا و خط لوله انتقال شمال با سوآپ نفت با کشورهای حاشیه دریای خزر و جذب سرمای‌ گذار خارجی ،ایجاد و توسعه نیروگاه برق آبی با ظرفیت ۷۰۰مگا وات و احداث چهار نیروگاه ۲۵ مگاواتی در دستور کار قرارگرفت.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا