اجتماعیاخبار مهمخراسان رضویویژهپیشخوان

اقتصادناب_خراسان رضوی؛پایش مستمرو هدفمندبیماری تب برفکی دام در شهرستان مشهد

روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از اجرای مراقبت وپایش مستمر و هدفمند بیماری تب برفکی دام در واحدهای پرورشی شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادناب از مشهد، دکتر محمود جوادی نژاد؛رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد با بیان اینکه مراقبت های خود را در حوزه بیماری تب برفکی دام در سطح مزارع و واحد های پرورشی صنعتی وروستائی افزایش داده ایم؛افزود: از ابتدای سال جاری در راستای کنترل و پایش بیماری ویروسی و واگیردار تب برفکی دام،۱۰۲ مزرعه پرورشی را به صورت هدفمند مورد بررسی ومراقبت فعال قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی دام از بیماری های مسری و واگیردار دامی می باشد؛اظهار داشت: این بیماری در صورت رخداد موجب همه گیری شدید در گله شده و با افت چشمگیر تولید و تلفات دام های تازه متولد شده همراه است.

دکتر جوادی نژاد ابراز داشت: کارشناسان واحد بهداشت و مدیریت بیماری های دامی این شبکه با مراجعه به  روستا ها و مزارع پرورشی صنعتی و همچنین بازارهای دام شهرستان ؛تعداد ۶۴ هزار و ۹۳۵ پایش و مراقبت را در جمعیت دامی سبک و سنگین شهرستان انجام داده اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد بهترین و مهمترین اصل در کنترل تب برفکی را رعایت اصول قرنطینه ای عنوان نمود و گفت: عدم خرید دام های فاقد هویت از بازارهای دام، جلوگیری از جابجایی دام از مناطق آلوده به سایر مناطق و جلوگیری از ورود افراد متفرقه  قبل از ضدعفونی و پاکسازی لوازم و تجهیزات فردی بهمراه انجام واکسیناسیون بر علیه بیماری تب برفکی از عوامل تاثیرگذار در کنترل این بیماری می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا