آذربایجان غربیاجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

اقتصادناب_ارومیه؛همه منازل مددجویی کمیته امداد بیمه حوادث است

ارومیه- اقتصادناب- مدیرکل مناطق محروم و مدیریت بحران کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: همه واحدهای مسکونی مددجویی این نهاد در سطح کشور بیمه حوادث است و در صورت بروز حادثه، خسارت ها به صورت کامل جبران می شود.

به گزارش اقتصادناب آذر اسماعیلی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد چالدران افزود: این طرح در سه سال گذشته در همه استان های کشور به اجرا در آمده و در این مدت نیز خسارت ها از سوی بیمه پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در صورت بروز حادثه برای مددجویان این نهاد در مناطق شهری ۴۵۰ میلیون ریال و در مناطق روستایی ۳۵۰ میلیون ریال غرامت پرداخت می شود.
وی بیان کرد: آتش‌سوزی، انفجار، سیل، زلزله، طوفان و ضایعات ناشی از آب باران، ذوب برف و تگرگ به ‌عنوان حوادث شامل بیمه است.
فرماندار چالدران نیز در این جلسه افزود: کمیته امداد امام توانسته با ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف الگوی خوبی برای سایر دستگاه های اجرایی باشد.
کریم حسین زاده گفت: چالدران جزو شهرستان های حادثه خیر آذربایجان غربی بوده و با توجه به محرومیت این شهرستان نیازمند توجه اساسی و جدی است.
وی ادامه داد: روستاهای این شهرستان علاوه بر سیل با رانش زمین نیز درگیر است و امیدواریم کمیته امداد امام (ره) در راستای رفع این مشکلات همکاری و مساعدت های لازم را داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در سطح کشور یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ساختمانی شامل مسکن، چادرهای اسکان عشایر، ‌محل نگهداری دام از بیمه حوادث برخوردار است.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و ۳۹ سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
چالدران محروم ترین شهرستان کشور و آذربایجان غربی است و برای بهبود وضعیت این شهرستان و ارتقای شاخص های آن، دولت، وزارت کشور، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی همکاری می کنند.
این شهرستان در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا