اجتماعیاخبار مهماردبیلاقتصادیبیمهصنعت،معدن و تجارتویژهپیشخوان

اقتصادناب_اردبیل؛اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری دراولویت است

به گزارش اقتصادناب، کریم یاوری روز شنبه در کارگاه آموزشی حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری اردبیل افزود: مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و کارگران مکلفند ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحد های تعاون،کار ورفاه اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و مشابه آن اعلام کنند.
وی اظهارداشت: کارافرینان و کارفرمایان در تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی،صنفی، خدماتی و کشاورزی باید برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه کردن آنها اقدام کنند.
یاوری بیان کرد: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند بیمه بیکاری پرداخت می کند.
وی اضافه کرد:بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به دلیل بروز حوادث قوه قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل ، زلزله ، جنگ و آتش سوزی بیکار می شوند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند .
یاوری گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف است آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و نیز بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانه ها فراهم نماید و هزینه های آموزش های فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری پرداخت می شود .
وی ادامه داد : در سال۱۳۹۶ حدود ۳۰ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و باز آموزی و تجدید مهارت معرفی شدند و هم اکنون حدود ۲۲۲هزار نفر نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند .
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حداقل ۶ ماه و حد اکثر ۳۶ ماه و کارگران متاهل و متکفل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه می توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند .
یاوری افزود: ایام مقرری بیمه بیکاری جزو سابقه بیمه ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می گردد.
وی بابیان اینکه واگذاری امور و تصدی های غیر حاکمیتی به بخش خصوصی صرفا در چارچوب قوانین و مقررات ابلاغی باید صورت پذیرد افزود: برای تعادل بخشی به منابع و مصارف بیمه بیکاری و افزایش پوشش مقرری بگیران بیمه بیکاری کارگروه های مشترک بین ادارات کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی و تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی شکل گرفته و به جدیت پیگیری می شود .
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: شناسایی ،رصد ،پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکل دار یکی از از اولویت ها و اقدامات وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و اولویت های کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استانهای کشور و کارگروه ملی به شمار می رود.
یاوری گفت: کارفرمایان،کارآفرینان و سرمایه گذاران که قصد هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید داشته باشند کارگران آنان در طول مدت زمان تغییر اقتصادی با مصوبه شورایعالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا