اخبار مهمبیمهپول وسرمایهپیشخوان

افزایش بازدهی دفاتر بیمه با استفاده از نرم‌افزار حسابداری بیمه

نمایندگان و کارگزاران شرکت‌های بیمه وقت بسیار زیادی را صرف پیگیری تمدید بیمه‌نامه‌ها و همچنین وصول مطالبات خود از بیمه‌گزارها می‌کنند.

به گزارش اقتصادناب از ایسنا، بنابراعلام کسبه، دفاتر بیمه برای آن که بتوانند از یک سو بیمه‌گزاران جدید را جذب نمایند و از سوی دیگر بتوانند تمدید بیمه نامه‌های فعلی را به خوبی انجام دهند و در کنار این موارد در وصول مطالبات خود با مشکلی مواجه نشوند، احتیاج به یک نرم‌افزار حسابداری بیمه دارند. در صنعت بیمه دو دسته نرم‌افزار کامپیوتری وجود دارند. نرم افزارهایی که میان نمایندگان بیمه و شرکت‌های بیمه‌ای قرار می‌گیرند که از آنها بیشتر برای صدور بیمه نامه استفاده می‌شود. نمونه‌هایی از این نرم‌افزارها عبارتند از فناوران، پرتال بیمه ایران، سایبون، فناپ و غیره. به این دست از نرم‌افزارها اصطلاحاً سامانه‌های صدور گفته می‌شود. در کنار سامانه‌های صدور، نمایندگان بیمه به نرم‌افزار دیگری نیز نیاز دارند تا امور مالی میان آنها و بیمه‌گزاران را مدیریت کند. این نرم‌افزارها معمولاً با نام  نرم افزار حسابداری بیمه شناخته می‌شوند. یک نرم‌افزار حسابداری بیمه‌ای خوب علاوه بر انجام امور حسابداری بایستی امور مربوط به بیمه نامه را نیز به بهترین شکل مدیریت نماید. این بدین مفهوم است که نرم‌افزار حسابداری بیمه علاوه بر ثبت دریافتی و پرداختی‌ها، مدیریت هزینه‌ها، بازاریاب‌ها و اقساط بایستی بستری را برای ثبت سریع و آسان بیمه نامه‌ها و مدیریت ارتباط بهتر با بیمه‌گزاران مهیا نماید. نرم افزار حسابداری بیمه کسبه چنین امکاناتی را در محیطی کارآمد و کاربر پسند در اختیار شما قرار می‌دهد.

اولین موضوعی که در حسابداری بیمه بایستی در نظر گرفته شود چگونگی انتقال دادن بیمه نامه‌های ثبت شده در سامانه‌های صدور به نرم افزار حسابداری می‌باشد. نرم افزار حسابداری بیمه کسبه برای انتقال دادن بیمه‌نامه‌ها از سامانه‌های صدور راهکار بسیار کارآمدی را در نظر گرفته است. برای این منظور بیمه‌گر پس از ثبت بیمه‌نامه‌ها در سامانه صدور، کافی است که از بیمه‌نامه‌های ثبت شده خروجی اکسل تهیه نماید. سپس این خروجی اکسل را به عنوان ورودی به نرم افزار حسابداری کسبه تحویل دهد. نرم‌افزار کسبه به صورت خودکار بیمه‌نامه‌ها را به نرم‌افزار حسابداری وارد می‌کند و بیمه‌گر بایستی فقط نحوه تسویه و چگونگی وصول مبلغ بیمه نامه را تعیین کند. به طور مثال، بیمه‌گر می‌تواند از بیمه نامه‌های ثالث صادر شده در هفته گذشته خروجی اکسل ایجاد نماید و براحتی، تنها با چند کلیک ماوس، تمامی بیمه نامه‌ها به همراه مشخصات بیمه‌گزارها را به نرم‌افزار حسابداری کسبه وارد کند. مرحله بعد پیگیری مطالبات از بیمه گزارها و یادآوری تمدید بیمه نامه‌ها می‌باشد.

به منظور پیگیری مطالبات، نرم افزار کسبه به صورت خودکار هشدار اقساط تسویه نشده را به بیمه‌گر نمایش می‌دهد و در صورت نیاز، مجددا به صورت خودکار، پیامک یادآوری پرداخت قسط را برای بیمه‌گزار ارسال می‌کند. حالتی را در نظر بگیرید که شما به عنوان یک بیمه‌گر کل مبلغ بیمه نامه را با شرکت بیمه تسویه کرده‌اید اما بیمه‌نامه را به صورت قسطی به بیمه‌گزار فروخته‌اید. در چنین حالتی هشدارهای نرم‌افزار برای پیگیری و تسویه  اقساط بسیار مفید خواهند بود و از ضرر ناخواسته به دلیل عدم وصول اقساط جلوگیری می‌کند. از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار بیمه‌ای کسبه نمایش هشدار و یادآوری تمدید بیمه نامه‌ها به بیمه‌گر و بیمه‌گزار می‌باشد. پیگیری وصول چک‌های دریافتی از بیمه‌گزارها نیز برای دفاتر بیمه چالش‌های فراوانی را ایجاد می‌کند. بدین منظور نرم‌افزار کسبه با نمایش هشدارهای به موقع کمک فراوانی به پرسنل دفاتر بیمه برای مدیریت چک‌ها خواهد نمود. علاوه بر این، قابلیت جالب یادآوری و ارسال پیامک سالروز تولد به بیمه‌گزار تاثیر به سزایی در برقراری ارتباط نزدیک‌تر میان بیمه‌گر و بیمه‌گزار خواهد داشت. نهایتاً، نسخه اندرویدی حسابداری کسبه این امکان را به شما می‌دهد که اکثر امکانات فوق را روی موبایل یا پوزهای اندرویدی نیز به صورت سیار همراه داشته باشید.

حال سؤال این است، آیا خرید نرم‌افزار حسابداری برای دفاتر بیمه ضروری است؟ با توجه به اینکه عدم وصول یا تأخیر در وصول یک یا چند قسط ضررهایی را برای دفتر بیمه ایجاد می‌کند و استفاده از نرم‌افزار حسابداری این ضرر را کمینه می‌کند، خرید نرم‌افزار حسابداری برای جلوگیری از ضرر ناشی از موارد فوق ضروری به نظر می‌رسد. البته در کنار این موضوع، نرم‌افزار حسابداری می‌تواند باعث بازدهی و فروش بیشتر در دفاتر بیمه نیز شود زیرا استفاده از نرم‌افزار حسابداری بیمه منجر به صرفه‌جویی در وقت و انرژی پرسنل دفتر بیمه خواهد شد. حال این وقت و انرژی ذخیره شده می‌تواند در بخش فروش به کار گرفته شود. البته برای اینکه موارد فوق محقق گردند بایستی نرم‌افزار حسابداری منتخب شما از یک طرف امکانات و از طرف دیگر قیمت مناسبی، متناسب با نیازهای صنعت بیمه را دارا باشد. نرم افزار حسابداری بیمه کسبه موارد فوق را به بهترین شکل در اختیار شما قرار می‌دهد. البته جهت بررسی بیشتر می‌توانید قبل از خرید، نسخه نمایشی این نرم افزار را از سایت حسابداری کسبه به صورت رایگان دانلود کنید.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا