اخبار روزاخبار مهماستانهااقتصاد و داراییاقتصادیصنعت،معدن و تجارتپول وسرمایهکارآفرینانکرمانشاه

اشرافی بر نیروهای بیکار در کرمانشاه نداریم

معاون استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه_معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: به عنوان متولیان حوزه اشتغال اشرافی بر نیروهای بیکار نداریم.

به گزارش اقتصادناب هدایت حاتمی امروز شنبه در کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه اظهار داشت: متأسفانه به عنوان متولیان حوزه اشتغال ۵ درصد هم اشرافیت به نیروهای بیکار استان نداریم.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، عدم داشتن بانک اطلاعاتی بروز شده از بیکاران استان را یک چالش مهم اعلام کرد و افزود: در حال حاضر کسی نمی‌تواند به طور دقیق تعداد افراد بیکار استان را اعلام کند لذا ضروری است بر روی این موضوع بیشتر کار شود.
وی با انتقاد از جمع آوری آمار و اطلاعات بیکاران استان به صورت جزیره‌ای، خاطر نشان کرد: اگر از توان نیروی کار شناخت داشته باشیم با اشرافیت بیشتری می‌توانیم تصمیم بگیریم.
حاتمی بیان داشت: وزارت کار چندین سال است که قصد دارد برای هر ایرانی یک شناسنامه شغلی تخصیص دهد و ما اعلام کردیم که آمادگی داریم در استان کرمانشاه پایلوت این اقدام باشیم اما تا کنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.
وی ادامه داد: از سال گذشته جلساتی برگزار شد تا سامانه‌ای طراحی کنیم که متقاضیان کار با حضور در این فضا بتوانند اطلاعات خود را ثبت کنند تا بتوانیم به این ترتیب گزارش گیری و ثبت اطلاعات قوی داشته باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: ضروری است هر چه سریع‌تر برای اجرای این سامانه اقدام شود و اطلاع رسانی کنیم که بیکاران استان در سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: با این روش ۷۰ تا ۸۰ درصد بیکاران و کارآفرینان را می‌توانیم شناسایی کنیم و بدون شک باشگاه خوبی شکل خواهد گرفت و می‌توانیم قابلیت نیروهای کار را شناسایی کرده تا اگر نیاز به آموزش داشتند دوره‌های تخصصی برای آنها برگزار شود.
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا