اخبار مهماقتصادیبیمهفرهنگیپیشخوان

استقبال از برنامه پیشنهادی پژوهشکده در تعامل با سندیکای بیمه‌گران

سندیکا: نقش تحقیقات پژوهشکده بیمه در آیین‌نامه‌های صادره حائز اهمیت است.

اقتصادناب_سندیکای بیمه‌گران با استقبال از برنامه‌های پیشنهادی پژوهشکده بیمه بر اهمیت و نقش تحقیقات و مطالعات پژوهشکده تأکید کرد.
به‌گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه در جلسه عمومی سندیکای بیمه‌گران که روز گذشته با حضور اعضاء و دعوت از پژوهشکده بیمه در محل این سندیکا برگزار شد، دکتر صفری برنامه پیشنهادی این پژوهشکده را در راه همکاری مؤثر با صنعت بیمه، شرکتهای بیمه و به ویژه سندیکای بیمه‌گران تشریح نمود.
رئیس پژوهشکده طی بیاناتی بر نقش سندیکا در برگزاری همایش بیمه و توسعه اشاره کرد و گفت: سندیکا یکی از برگزارکنندگان اصلی این همایش است و حضور دبیرکل آن در شورای سیاستگذاری این همایش نشان از اهمیت نقش سندیکا در صنعت بیمه کشور دارد. وی همچنین گفت: ما ارزیابی آیین‌نامه ۶۹ را به‌عنوان یکی از پانل‌های مهم همایش بیمه و توسعه توسط سندیکای بیمه‌گران پیشنهاد می‌نماییم.
وی در تشریح برنامه‌های پژوهشکده برای همکاری با سندیکا گفت: توسعه هدفمند طرح‌های پژوهشی به‌منظور رفع نیازهای پژوهشی صنعت بیمه نیازمند برنامه‌ریزی است و هم‌اکنون که فاز نخست برنامه مطالعاتی طرح توسعه نظام بیمه کشور با حضور عده‌ای از مدیران عامل و دست‌اندرکاران شرکت‌های بیمه در کارگروه‌های مربوطه تدوین شده است، امید می‌رود اجرای ۴۶ محور پژوهشی که در دستور کار قرار گرفته است با همکاری اعضای سندیکا به‌طور سازمان‌یافته به ثمر برسد.
وی همچنین توسعه هدفمند آموزش بیمه و ایجاد نظام انتقال دانش و تکنولوژی از طریق ارتباط با مراکز معتبر آموزش حرفه‌ای بیمه نظیر انجمن حرفه ای صنعت بیمه، مؤسسه چارتر و شرکت‌های سوئیس‌ری، مونیخ‌ری و انجمن ژنو را با هدف توسعه منابع انسانی، علمی و فنی شرکت‌های بیمه، از دیگر زمینه‌های این همکاری متقابل دانست.
رئیس پژوهشکده بیمه گفت در ادامه این همکاری‌ها می‌توان برای توسعه هدفمند انتشار کتاب و مجلات بیمه‌ای و تخصصی با هدف انتقال دانش محض و کاربردی به صنعت بیمه برنامه‌ریزی نمود. وی همچنین افزود: هدفمندسازی حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی با نگاه مسأله محوری و حل مساله و همچنین اطلاع‌رسانی علمی در حوزه کتابخانه و اسناد علمی از طریق اشتراک‌گذاری اسناد و اطلاعات می‌توان در دستور کار برنامه‌های همکاری طرفین قرار گیرد.
دکتر صفری همچنین پیشنهاد نمود برای بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی و فنی مراکز مختلف علمی، مکانیزمی برای ارتباط دانشگاه و صنعت ضرورت دارد. لذا این موضوع را می‌توانیم در قالب عقد تفاهم‌نامه پژوهشی با این مراکز و همچنین سندیکا دنبال نماییم.
وی خاطرنشان کرد برای شناسایی مسایل و چالش‌های پژوهشی صنعت بیمه لازم است به برگزاری هدفمند اتاق فکر با حضور صاحبنظران صنعت و دانشگاه نیز بیندیشیم.
گفتنی است اعضای سندیکا در این نشست از برنامه پیشنهادی پژوهشکده و رویکرد تعاملی آن استقبال و اعلام نمودند: پژوهشکده بیمه لازم است تحقیقاتی متناسب با نیازهای امروز صنعت را ارائه نمایند به‌گونه‌ای که شاهد آن باشیم که مقررات نظارتی برای صنعت بیمه با پشتوانه این تحقیقات تدوین شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا